Year of study as a possible predictor of academic achievement
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73605063" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73605063 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://konferenceksv.upol.cz/" target="_blank" >http://konferenceksv.upol.cz/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Ročník studia jako možný předpoklad akademické úspěšnosti
Original language description
Příspěvek se zabývá akademickou úspěšností studentů pedagogických fakult. Akademická úspěšnost je pojem, který je obtížně vymezitelný, ale lze jej vyjádřit jako schopnost studenta dosáhnout studijních cílů a vyrovnat se s překážkami a těžkostmi, se kterými se setká. Studium na vysoké škole přináší řadu změn a obtížných situací. Za první z nich lze považovat přechod ze sekundárního do terciárního vzdělávání, kdy se student musí zvládnout poměrně rychle zadaptovat na nové prostředí a kolektiv a současně zvládat všechny studijní požadavky. Cílem výzkumného šetření je zjistit, zda se s přibývajícími zkušenostmi na vysoké škole zvyšuje akademická úspěšnost studentů, tedy jestli se liší akademická úspěšnost studenta prvního ročníku v porovnání s ročníky vyššími.
Czech name
Ročník studia jako možný předpoklad akademické úspěšnosti
Czech description
Příspěvek se zabývá akademickou úspěšností studentů pedagogických fakult. Akademická úspěšnost je pojem, který je obtížně vymezitelný, ale lze jej vyjádřit jako schopnost studenta dosáhnout studijních cílů a vyrovnat se s překážkami a těžkostmi, se kterými se setká. Studium na vysoké škole přináší řadu změn a obtížných situací. Za první z nich lze považovat přechod ze sekundárního do terciárního vzdělávání, kdy se student musí zvládnout poměrně rychle zadaptovat na nové prostředí a kolektiv a současně zvládat všechny studijní požadavky. Cílem výzkumného šetření je zjistit, zda se s přibývajícími zkušenostmi na vysoké škole zvyšuje akademická úspěšnost studentů, tedy jestli se liší akademická úspěšnost studenta prvního ročníku v porovnání s ročníky vyššími.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník IX. mezinárodní vědecké konference studentů doktorských studijních programů v oblasti společenských věd
ISBN
978-80-278-0006-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
10
Pages from-to
159-168
Publisher name
Epocha
Place of publication
Praha
Event location
Olomouc
Event date
Sep 16, 2020
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—