Reception of Shoah-Poems by Lower-Secondary School Pupils
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73608459" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73608459 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.unipo.sk/public/media/40729/2021-odjl-02.pdf#str008" target="_blank" >https://www.unipo.sk/public/media/40729/2021-odjl-02.pdf#str008</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Recepce básní s tematikou šoa žáky druhého stupně základní školy
Original language description
V příspěvku prezentujeme výsledky recepce a interpretace vybraných básní, které napsaly děti internované v koncentračním táboře Terezín. Hlavním cílem výzkumu bylo ověřit výběr ukázek, které jsme zamýšleli integrovat do monotematického souboru textů s tematikou šoa, jenž je určen průřezově pro všechny ročníky druhého stupně základních škol. Impulzem pro sestavení šoaantologie byl především neutěšený stav v oblasti integrace úryvků s tematikou šoa ze současné intencionální literatury do českých čítanek. Výzkum proběhl prostřednictvím nestandardizovaného dotazníku; pro každý ročník základní školy byl sestaven specifický výzkumný nástroj. Formulace otázek a úkolů pro práci s vybranými básněmi se řídila aktuálními poznatky z oblasti didaktiky literatury. Výsledky výzkumné sondy ukazují, že žáci nejsou připraveni ve většině případů pracovat v intencích poznatků současné oborové didaktiky literatury; při recepci šoa-básní jsou recipienti omezeni absencí faktografických znalostí vztahujících se k druhé světové válce.
Czech name
Recepce básní s tematikou šoa žáky druhého stupně základní školy
Czech description
V příspěvku prezentujeme výsledky recepce a interpretace vybraných básní, které napsaly děti internované v koncentračním táboře Terezín. Hlavním cílem výzkumu bylo ověřit výběr ukázek, které jsme zamýšleli integrovat do monotematického souboru textů s tematikou šoa, jenž je určen průřezově pro všechny ročníky druhého stupně základních škol. Impulzem pro sestavení šoaantologie byl především neutěšený stav v oblasti integrace úryvků s tematikou šoa ze současné intencionální literatury do českých čítanek. Výzkum proběhl prostřednictvím nestandardizovaného dotazníku; pro každý ročník základní školy byl sestaven specifický výzkumný nástroj. Formulace otázek a úkolů pro práci s vybranými básněmi se řídila aktuálními poznatky z oblasti didaktiky literatury. Výsledky výzkumné sondy ukazují, že žáci nejsou připraveni ve většině případů pracovat v intencích poznatků současné oborové didaktiky literatury; při recepci šoa-básní jsou recipienti omezeni absencí faktografických znalostí vztahujících se k druhé světové válce.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
O dieťati, jazyku, literatúre
ISSN
1339-3200
e-ISSN
—
Volume of the periodical
9
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
17
Pages from-to
8-24
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—