All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Reception of Shoah-Poems by Lower-Secondary School Pupils

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73608459" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73608459 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.unipo.sk/public/media/40729/2021-odjl-02.pdf#str008" target="_blank" >https://www.unipo.sk/public/media/40729/2021-odjl-02.pdf#str008</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Recepce básní s tematikou šoa žáky druhého stupně základní školy

  • Original language description

    V příspěvku prezentujeme výsledky recepce a interpretace vybraných básní, které napsaly děti internované v koncentračním táboře Terezín. Hlavním cílem výzkumu bylo ověřit výběr ukázek, které jsme zamýšleli integrovat do monotematického souboru textů s tematikou šoa, jenž je určen průřezově pro všechny ročníky druhého stupně základních škol. Impulzem pro sestavení šoaantologie byl především neutěšený stav v oblasti integrace úryvků s tematikou šoa ze současné intencionální literatury do českých čítanek. Výzkum proběhl prostřednictvím nestandardizovaného dotazníku; pro každý ročník základní školy byl sestaven specifický výzkumný nástroj. Formulace otázek a úkolů pro práci s vybranými básněmi se řídila aktuálními poznatky z oblasti didaktiky literatury. Výsledky výzkumné sondy ukazují, že žáci nejsou připraveni ve většině případů pracovat v intencích poznatků současné oborové didaktiky literatury; při recepci šoa-básní jsou recipienti omezeni absencí faktografických znalostí vztahujících se k druhé světové válce.

  • Czech name

    Recepce básní s tematikou šoa žáky druhého stupně základní školy

  • Czech description

    V příspěvku prezentujeme výsledky recepce a interpretace vybraných básní, které napsaly děti internované v koncentračním táboře Terezín. Hlavním cílem výzkumu bylo ověřit výběr ukázek, které jsme zamýšleli integrovat do monotematického souboru textů s tematikou šoa, jenž je určen průřezově pro všechny ročníky druhého stupně základních škol. Impulzem pro sestavení šoaantologie byl především neutěšený stav v oblasti integrace úryvků s tematikou šoa ze současné intencionální literatury do českých čítanek. Výzkum proběhl prostřednictvím nestandardizovaného dotazníku; pro každý ročník základní školy byl sestaven specifický výzkumný nástroj. Formulace otázek a úkolů pro práci s vybranými básněmi se řídila aktuálními poznatky z oblasti didaktiky literatury. Výsledky výzkumné sondy ukazují, že žáci nejsou připraveni ve většině případů pracovat v intencích poznatků současné oborové didaktiky literatury; při recepci šoa-básní jsou recipienti omezeni absencí faktografických znalostí vztahujících se k druhé světové válce.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    O dieťati, jazyku, literatúre

  • ISSN

    1339-3200

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    9

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    17

  • Pages from-to

    8-24

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database