Poetry in the Context of Children with Dyslexic Disorder
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73610319" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73610319 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333190206" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333190206</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Poezie v kontextu dětí s dyslektickými problémy
Original language description
Článek se zaměřuje na práci s poezií v rámci terapeutické intervence a při výuce literární výchovy s dyslektickými dětmi a s dětmi s přidruženými poruchami učení. Text obsahuje i úvahy a poznatky o vhodných diagnostických postupech, které by měl pedagog využívat při výuce ještě před tím, než přikročí k výběru vhodné básně nebo básnické techniky. Autor dokladuje význam veršů, rytmizace a zvukomalby (onomatopoia) u mladých čtenářů a dětí s dyslektickými problémy a uvádí i přehled základních technik práce s básní. V závěru se také zamýšlí nad hlavními problémy, které provází výuku literární výchovy a poezie na školách v současné uspěchané a multimediální době..
Czech name
Poezie v kontextu dětí s dyslektickými problémy
Czech description
Článek se zaměřuje na práci s poezií v rámci terapeutické intervence a při výuce literární výchovy s dyslektickými dětmi a s dětmi s přidruženými poruchami učení. Text obsahuje i úvahy a poznatky o vhodných diagnostických postupech, které by měl pedagog využívat při výuce ještě před tím, než přikročí k výběru vhodné básně nebo básnické techniky. Autor dokladuje význam veršů, rytmizace a zvukomalby (onomatopoia) u mladých čtenářů a dětí s dyslektickými problémy a uvádí i přehled základních technik práce s básní. V závěru se také zamýšlí nad hlavními problémy, které provází výuku literární výchovy a poezie na školách v současné uspěchané a multimediální době..
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
O dieťati, jazyku, literatúre
ISSN
1339-3200
e-ISSN
—
Volume of the periodical
IX
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
8
Pages from-to
100-107
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—