All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Difference in Perception in Academic Self‑Efficacy in Students of Teaching and Non‑Teaching Disciplines in the Context of the Year of Study

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73610828" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73610828 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333190715" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333190715</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Rozdíl ve vnímání akademického self‑efficacy u studentů učitelských a neučitelských oborů v kontextu ročníku studia

  • Original language description

    Příspěvek se zabývá akademickým self-efficacy (sebe-přesvědčení) u vysokoškolských studentů. Cílem výzkumného šetření je zjistit, zda existuje signifikantně významný rozdíl mezi studenty učitelských a neučitelských oborů ve vnímání jejich akademického self-efficacy v kontextu ročníku studia. Výzkumný soubor se skládá ze studentů Pedagogické fakulty, Univerzity Palackého v Olomouci. Výběr respondentů probíhal záměrně a během výzkumné studie byly dodržovány všechny relevantní etické aspekty.

  • Czech name

    Rozdíl ve vnímání akademického self‑efficacy u studentů učitelských a neučitelských oborů v kontextu ročníku studia

  • Czech description

    Příspěvek se zabývá akademickým self-efficacy (sebe-přesvědčení) u vysokoškolských studentů. Cílem výzkumného šetření je zjistit, zda existuje signifikantně významný rozdíl mezi studenty učitelských a neučitelských oborů ve vnímání jejich akademického self-efficacy v kontextu ročníku studia. Výzkumný soubor se skládá ze studentů Pedagogické fakulty, Univerzity Palackého v Olomouci. Výběr respondentů probíhal záměrně a během výzkumné studie byly dodržovány všechny relevantní etické aspekty.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Sborník z X. mezinárodní vědecké konference studentů doktorských studijních programů v oblasti společenských věd

  • ISBN

    978-80-278-0054-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

    59-68

  • Publisher name

    Epocha

  • Place of publication

    Olomouc

  • Event location

    Olomouc

  • Event date

    Sep 16, 2021

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article