Health Education in Education in Selected Countries of the World
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73611489" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73611489 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://studiascientifica.ku.sk/wp-content/uploads/2022/01/ssf_5_21_s_obalkou.pdf" target="_blank" >http://studiascientifica.ku.sk/wp-content/uploads/2022/01/ssf_5_21_s_obalkou.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Výchova ke zdraví ve vzdělávání ve vybraných zemích světa
Original language description
Péči o zdraví, výchově ke zdraví a úrovni zdravotní gramotnosti je potřeba věnovat náležitou pozornost, především proto, že zdraví lze ovlivnit hlavně zdravějším chováním lidí. Světová zdravotnická organizace (WHO) definuje zdravotní gramotnost, která kromě osobních charakteristik pohlíží také na celou populaci, jako schopnost přijímat správná rozhodnutí ve vztahu ke zdraví v každodenním životě. Příspěvek se zaměřuje na zařazení výchovy ke zdraví do vzdělávání v zahraničí. Teoretické ukotvení příspěvku vychází z předpokladu, že péče o zdraví a výchova ke zdraví má mezinárodní kontext a rozvoj zdravotní gramotnosti zvyšuje celkovou úroveň zdravotního stavu celé populace. Zdravotní gramotnost zahrnuje nejen znalosti, ale také jednání a odpovědnost každého jedince. Ke zvyšování kvality zdravotní gramotnosti významně přispívá právě výchova ke zdraví. Cílem příspěvku je představit informace o zařazení výchovy ke zdraví do vzdělávání ve vybraných zemích světa. Dílčím cílem je zhodnotit získaná data a nastínit inspirativní podněty pro výchovu ke zdraví. Metodologie příspěvku je postavena na obsahové analýze dostupných pramenů, z kterých byly získány stěžejní informace o výchově ke zdraví v zahraničí.
Czech name
Výchova ke zdraví ve vzdělávání ve vybraných zemích světa
Czech description
Péči o zdraví, výchově ke zdraví a úrovni zdravotní gramotnosti je potřeba věnovat náležitou pozornost, především proto, že zdraví lze ovlivnit hlavně zdravějším chováním lidí. Světová zdravotnická organizace (WHO) definuje zdravotní gramotnost, která kromě osobních charakteristik pohlíží také na celou populaci, jako schopnost přijímat správná rozhodnutí ve vztahu ke zdraví v každodenním životě. Příspěvek se zaměřuje na zařazení výchovy ke zdraví do vzdělávání v zahraničí. Teoretické ukotvení příspěvku vychází z předpokladu, že péče o zdraví a výchova ke zdraví má mezinárodní kontext a rozvoj zdravotní gramotnosti zvyšuje celkovou úroveň zdravotního stavu celé populace. Zdravotní gramotnost zahrnuje nejen znalosti, ale také jednání a odpovědnost každého jedince. Ke zvyšování kvality zdravotní gramotnosti významně přispívá právě výchova ke zdraví. Cílem příspěvku je představit informace o zařazení výchovy ke zdraví do vzdělávání ve vybraných zemích světa. Dílčím cílem je zhodnotit získaná data a nastínit inspirativní podněty pro výchovu ke zdraví. Metodologie příspěvku je postavena na obsahové analýze dostupných pramenů, z kterých byly získány stěžejní informace o výchově ke zdraví v zahraničí.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae
ISSN
1336-2232
e-ISSN
—
Volume of the periodical
20
Issue of the periodical within the volume
5
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
9
Pages from-to
169-177
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—