193 Language Learning in a 3D Virtual Environment
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73612086" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73612086 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333191973" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333191973</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Jazyková výuka v 3D multiuživatelském virtuálním prostředí
Original language description
ýuka jazyků v online virtuálním prostředí je v současnosti jednou z nejprogresivnějších oblastí, protože na rozdíl od jiných vzdělávacích oblastí pracuje především s oblastí lidské komunikace, která nutně nevyžaduje přítomnost studenta v tradiční učebně ani práci se specifickými učebními pomůckami (jako je např. výuka fyziky apod.). Přínosem jazykového vzdělávání ve virtuálním prostředí je také možnost nezávislého prostorového a časového kontaktu mezi učícím se a např. rodilými mluvčími jazyka. Z pedagogického hlediska je však nutné prozkoumat, zda je tento způsob výuky vhodným vzdělávacím nástrojem, zda nevede k horším výsledkům učení než při použití tradičních vzdělávacích metod, a jaké jsou postoje samotných studentů k tomuto typu jazykového vzdělávání. V souvislosti s problémy ve vyučovacím procesu, které přinesla pandemie COVID-19 do výuky prakticky po celém světě v minulém roce se znásobil důraz na potřebu využívat online výuku a se stal velmi aktuálním. Metody: Na základě toho jsme realizovali srovnávací výzkum na Univerzitě Palackého na využití 3D virtuální výuky ve výuce mateřského jazyka. Byla porovnána výuka 3D virtuálním prostředí a tradiční výuka mateřského jazyka (přičemž tradiční metodou výuky se rozumí výuka ve třídě s využitím tabule, a učebnice, pracovních sešitů, elektronických učebnic a digitálních prezentací). Výsledky: Na základě výsledků našeho výzkumu bylo zjištěno, že zejména v případě literární složky výuky českého jazyka umožňuje výuka s využitím 3D vizualizace výukových objektů snazší zapamatování (ověřeno následným didaktickým testem jak v experimentální, tak i v kontrolní skupině), než v případě výuky s využitím tradičních výukových pomůcek (učebnic)
Czech name
Jazyková výuka v 3D multiuživatelském virtuálním prostředí
Czech description
ýuka jazyků v online virtuálním prostředí je v současnosti jednou z nejprogresivnějších oblastí, protože na rozdíl od jiných vzdělávacích oblastí pracuje především s oblastí lidské komunikace, která nutně nevyžaduje přítomnost studenta v tradiční učebně ani práci se specifickými učebními pomůckami (jako je např. výuka fyziky apod.). Přínosem jazykového vzdělávání ve virtuálním prostředí je také možnost nezávislého prostorového a časového kontaktu mezi učícím se a např. rodilými mluvčími jazyka. Z pedagogického hlediska je však nutné prozkoumat, zda je tento způsob výuky vhodným vzdělávacím nástrojem, zda nevede k horším výsledkům učení než při použití tradičních vzdělávacích metod, a jaké jsou postoje samotných studentů k tomuto typu jazykového vzdělávání. V souvislosti s problémy ve vyučovacím procesu, které přinesla pandemie COVID-19 do výuky prakticky po celém světě v minulém roce se znásobil důraz na potřebu využívat online výuku a se stal velmi aktuálním. Metody: Na základě toho jsme realizovali srovnávací výzkum na Univerzitě Palackého na využití 3D virtuální výuky ve výuce mateřského jazyka. Byla porovnána výuka 3D virtuálním prostředí a tradiční výuka mateřského jazyka (přičemž tradiční metodou výuky se rozumí výuka ve třídě s využitím tabule, a učebnice, pracovních sešitů, elektronických učebnic a digitálních prezentací). Výsledky: Na základě výsledků našeho výzkumu bylo zjištěno, že zejména v případě literární složky výuky českého jazyka umožňuje výuka s využitím 3D vizualizace výukových objektů snazší zapamatování (ověřeno následným didaktickým testem jak v experimentální, tak i v kontrolní skupině), než v případě výuky s využitím tradičních výukových pomůcek (učebnic)
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Proceedings of XXXIV. DidMatTech 2021 Conference
ISBN
978-963-489-413-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
12
Pages from-to
192-203
Publisher name
Eötvös Loránd University
Place of publication
Budapest
Event location
Szombately, Budapest
Event date
Sep 2, 2021
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—