All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

193 Language Learning in a 3D Virtual Environment

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73612086" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73612086 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333191973" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333191973</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Jazyková výuka v 3D multiuživatelském virtuálním prostředí

  • Original language description

    ýuka jazyků v online virtuálním prostředí je v současnosti jednou z nejprogresivnějších oblastí, protože na rozdíl od jiných vzdělávacích oblastí pracuje především s oblastí lidské komunikace, která nutně nevyžaduje přítomnost studenta v tradiční učebně ani práci se specifickými učebními pomůckami (jako je např. výuka fyziky apod.). Přínosem jazykového vzdělávání ve virtuálním prostředí je také možnost nezávislého prostorového a časového kontaktu mezi učícím se a např. rodilými mluvčími jazyka. Z pedagogického hlediska je však nutné prozkoumat, zda je tento způsob výuky vhodným vzdělávacím nástrojem, zda nevede k horším výsledkům učení než při použití tradičních vzdělávacích metod, a jaké jsou postoje samotných studentů k tomuto typu jazykového vzdělávání. V souvislosti s problémy ve vyučovacím procesu, které přinesla pandemie COVID-19 do výuky prakticky po celém světě v minulém roce se znásobil důraz na potřebu využívat online výuku a se stal velmi aktuálním. Metody: Na základě toho jsme realizovali srovnávací výzkum na Univerzitě Palackého na využití 3D virtuální výuky ve výuce mateřského jazyka. Byla porovnána výuka 3D virtuálním prostředí a tradiční výuka mateřského jazyka (přičemž tradiční metodou výuky se rozumí výuka ve třídě s využitím tabule, a učebnice, pracovních sešitů, elektronických učebnic a digitálních prezentací). Výsledky: Na základě výsledků našeho výzkumu bylo zjištěno, že zejména v případě literární složky výuky českého jazyka umožňuje výuka s využitím 3D vizualizace výukových objektů snazší zapamatování (ověřeno následným didaktickým testem jak v experimentální, tak i v kontrolní skupině), než v případě výuky s využitím tradičních výukových pomůcek (učebnic)

  • Czech name

    Jazyková výuka v 3D multiuživatelském virtuálním prostředí

  • Czech description

    ýuka jazyků v online virtuálním prostředí je v současnosti jednou z nejprogresivnějších oblastí, protože na rozdíl od jiných vzdělávacích oblastí pracuje především s oblastí lidské komunikace, která nutně nevyžaduje přítomnost studenta v tradiční učebně ani práci se specifickými učebními pomůckami (jako je např. výuka fyziky apod.). Přínosem jazykového vzdělávání ve virtuálním prostředí je také možnost nezávislého prostorového a časového kontaktu mezi učícím se a např. rodilými mluvčími jazyka. Z pedagogického hlediska je však nutné prozkoumat, zda je tento způsob výuky vhodným vzdělávacím nástrojem, zda nevede k horším výsledkům učení než při použití tradičních vzdělávacích metod, a jaké jsou postoje samotných studentů k tomuto typu jazykového vzdělávání. V souvislosti s problémy ve vyučovacím procesu, které přinesla pandemie COVID-19 do výuky prakticky po celém světě v minulém roce se znásobil důraz na potřebu využívat online výuku a se stal velmi aktuálním. Metody: Na základě toho jsme realizovali srovnávací výzkum na Univerzitě Palackého na využití 3D virtuální výuky ve výuce mateřského jazyka. Byla porovnána výuka 3D virtuálním prostředí a tradiční výuka mateřského jazyka (přičemž tradiční metodou výuky se rozumí výuka ve třídě s využitím tabule, a učebnice, pracovních sešitů, elektronických učebnic a digitálních prezentací). Výsledky: Na základě výsledků našeho výzkumu bylo zjištěno, že zejména v případě literární složky výuky českého jazyka umožňuje výuka s využitím 3D vizualizace výukových objektů snazší zapamatování (ověřeno následným didaktickým testem jak v experimentální, tak i v kontrolní skupině), než v případě výuky s využitím tradičních výukových pomůcek (učebnic)

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Proceedings of XXXIV. DidMatTech 2021 Conference

  • ISBN

    978-963-489-413-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    12

  • Pages from-to

    192-203

  • Publisher name

    Eötvös Loránd University

  • Place of publication

    Budapest

  • Event location

    Szombately, Budapest

  • Event date

    Sep 2, 2021

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article