All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The results of the research focused on comparison pupils, students and teachers evaluation of textbooks in the field of Human and Society

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F22%3A73617514" target="_blank" >RIV/61989592:15410/22:73617514 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://ksv.upol.cz/civilia/index.php" target="_blank" >https://ksv.upol.cz/civilia/index.php</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Výsledky výzkumu zaměřujícího se na porovnání hodnocení učebnic vzdělávací oblasti Člověk a společnost žáky, studenty a učiteli.

  • Original language description

    Studie se zaměřuje na hodnocení učebnic dějepisu a výchovy k občanství (občanského a společenskovědního základu) mezi žáky základního vzdělávání, studenty středních škol a jejich učiteli skrze modifikovaný dotazník Zuzany Sikorové (Sikorová, 2007a). Dle realizovaného výzkumu, který tato studie reflektuje, se nejvíce používají učebnice z nakladatelství: Nová škola, Fraus, Státní pedagogické nakladatelství (dále jen SPN), Didaktis a Computer Media. Žáci a studenti učebnice obecně hodnotili více kritičtěji, než jejich učitelé (výjimkou byla pouze učebnice SPN pro střední odborné školy, ke které učitelé zaujali výrazně kritický postoj). Za využití získaných dat z dotazníkového šetření byla navržena metoda, jak porovnávat názory od učitelů, žáků a studentů.

  • Czech name

    Výsledky výzkumu zaměřujícího se na porovnání hodnocení učebnic vzdělávací oblasti Člověk a společnost žáky, studenty a učiteli.

  • Czech description

    Studie se zaměřuje na hodnocení učebnic dějepisu a výchovy k občanství (občanského a společenskovědního základu) mezi žáky základního vzdělávání, studenty středních škol a jejich učiteli skrze modifikovaný dotazník Zuzany Sikorové (Sikorová, 2007a). Dle realizovaného výzkumu, který tato studie reflektuje, se nejvíce používají učebnice z nakladatelství: Nová škola, Fraus, Státní pedagogické nakladatelství (dále jen SPN), Didaktis a Computer Media. Žáci a studenti učebnice obecně hodnotili více kritičtěji, než jejich učitelé (výjimkou byla pouze učebnice SPN pro střední odborné školy, ke které učitelé zaujali výrazně kritický postoj). Za využití získaných dat z dotazníkového šetření byla navržena metoda, jak porovnávat názory od učitelů, žáků a studentů.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Civilia. Odborná revue pro didaktiku společenských věd

  • ISSN

    1805-3963

  • e-ISSN

    2336-3584

  • Volume of the periodical

    13

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    27

  • Pages from-to

    4-30

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database