The results of the research focused on comparison pupils, students and teachers evaluation of textbooks in the field of Human and Society
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F22%3A73617514" target="_blank" >RIV/61989592:15410/22:73617514 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://ksv.upol.cz/civilia/index.php" target="_blank" >https://ksv.upol.cz/civilia/index.php</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Výsledky výzkumu zaměřujícího se na porovnání hodnocení učebnic vzdělávací oblasti Člověk a společnost žáky, studenty a učiteli.
Original language description
Studie se zaměřuje na hodnocení učebnic dějepisu a výchovy k občanství (občanského a společenskovědního základu) mezi žáky základního vzdělávání, studenty středních škol a jejich učiteli skrze modifikovaný dotazník Zuzany Sikorové (Sikorová, 2007a). Dle realizovaného výzkumu, který tato studie reflektuje, se nejvíce používají učebnice z nakladatelství: Nová škola, Fraus, Státní pedagogické nakladatelství (dále jen SPN), Didaktis a Computer Media. Žáci a studenti učebnice obecně hodnotili více kritičtěji, než jejich učitelé (výjimkou byla pouze učebnice SPN pro střední odborné školy, ke které učitelé zaujali výrazně kritický postoj). Za využití získaných dat z dotazníkového šetření byla navržena metoda, jak porovnávat názory od učitelů, žáků a studentů.
Czech name
Výsledky výzkumu zaměřujícího se na porovnání hodnocení učebnic vzdělávací oblasti Člověk a společnost žáky, studenty a učiteli.
Czech description
Studie se zaměřuje na hodnocení učebnic dějepisu a výchovy k občanství (občanského a společenskovědního základu) mezi žáky základního vzdělávání, studenty středních škol a jejich učiteli skrze modifikovaný dotazník Zuzany Sikorové (Sikorová, 2007a). Dle realizovaného výzkumu, který tato studie reflektuje, se nejvíce používají učebnice z nakladatelství: Nová škola, Fraus, Státní pedagogické nakladatelství (dále jen SPN), Didaktis a Computer Media. Žáci a studenti učebnice obecně hodnotili více kritičtěji, než jejich učitelé (výjimkou byla pouze učebnice SPN pro střední odborné školy, ke které učitelé zaujali výrazně kritický postoj). Za využití získaných dat z dotazníkového šetření byla navržena metoda, jak porovnávat názory od učitelů, žáků a studentů.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Civilia. Odborná revue pro didaktiku společenských věd
ISSN
1805-3963
e-ISSN
2336-3584
Volume of the periodical
13
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
27
Pages from-to
4-30
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—