Monitoring Emotional Intelligence in Teachers
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F22%3A73617864" target="_blank" >RIV/61989592:15410/22:73617864 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Sledování emoční inteligence u učitelů
Original language description
Cílem šetření bylo zmapování míry emoční inteligence u souboru dnešních učitelů. Dílčími cíli bylo zjistit, zdali existuje rozdíl ve skóre emoční inteligence mezi muži a ženami a zároveň zjistit, zda emoční inteligence souvisí s věkem a délkou pracovní zkušenosti. Výzkumný soubor tvořilo 440 učitelů základních a středních škol, z toho 152 mužů (průměrný věk 44,9) a 288 žen (průměrný věk 45, 17). Sběr dat probíhal v období přelomu roku 2020 a 2021. Dotazník byl z důvodu epidemiologické situace rozesílán pouze elektronicky. Pro zjištění skóre emoční inteligence bylo využito českého překladu Škály emoční inteligence SEIS. Výsledky šetření poukazuji na to, že existuje významný rozdíl mezi průměrnou hodnotou mužů a žen v dotazníku SEIS ve prospěch žen. Výpočet korelačního koeficientu neprokázal významnou souvislost mezi mírou emoční inteligence a věkem, ani délkou praxe. Tento výsledek byl shledán jak v rámci celého souboru, tak pro soubor mužů i žen.
Czech name
Sledování emoční inteligence u učitelů
Czech description
Cílem šetření bylo zmapování míry emoční inteligence u souboru dnešních učitelů. Dílčími cíli bylo zjistit, zdali existuje rozdíl ve skóre emoční inteligence mezi muži a ženami a zároveň zjistit, zda emoční inteligence souvisí s věkem a délkou pracovní zkušenosti. Výzkumný soubor tvořilo 440 učitelů základních a středních škol, z toho 152 mužů (průměrný věk 44,9) a 288 žen (průměrný věk 45, 17). Sběr dat probíhal v období přelomu roku 2020 a 2021. Dotazník byl z důvodu epidemiologické situace rozesílán pouze elektronicky. Pro zjištění skóre emoční inteligence bylo využito českého překladu Škály emoční inteligence SEIS. Výsledky šetření poukazuji na to, že existuje významný rozdíl mezi průměrnou hodnotou mužů a žen v dotazníku SEIS ve prospěch žen. Výpočet korelačního koeficientu neprokázal významnou souvislost mezi mírou emoční inteligence a věkem, ani délkou praxe. Tento výsledek byl shledán jak v rámci celého souboru, tak pro soubor mužů i žen.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Změna sborník odborných příspěvků
ISBN
978-80-244-6174-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
18
Pages from-to
339-356
Publisher name
Univerzita Palackého v Olomouci
Place of publication
Olomouc
Event location
Olomouc
Event date
Jan 31, 2022
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—