All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Concept Evidence-based Practice and its potential for education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F22%3A73623510" target="_blank" >RIV/61989592:15410/22:73623510 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://eduport.pf.ujep.cz/cz/artkey/edp-202202-0005_concept-evidence-based-practice-and-its-potential-for-education.php" target="_blank" >https://eduport.pf.ujep.cz/cz/artkey/edp-202202-0005_concept-evidence-based-practice-and-its-potential-for-education.php</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21062/edp.2022.010" target="_blank" >10.21062/edp.2022.010</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Koncept praxe založené na důkazech a jeho význam pro oblast vzdělávání

  • Original language description

    Koncept vzdělávání založeného na důkazech navrhuje, aby se při rozhodování o vzdělávání zohledňovaly dostupné informace o důkazech, odborné zkušenosti, preference/hodnoty žáků a rodičů a kontext vzdělávání. Tento koncept se shoduje s definicí &quot;praxe založené na důkazech&quot; (evidence-based practice - EBP) podle nejvýznamnějších mezinárodních organizací, které se věnují rozvoji EBP, např. Cochrane, JBI, Campbell a GRADE. V oblasti pedagogiky však stále převládá řada předsudků, nesprávných závěrů nebo nepochopení vůči vzdělávání založenému na důkazech, které ve svém důsledku vedou k nižší účinnosti vzdělávacích intervencí, k marginalizaci hodnot, které zastávají žáci a jejich rodiče, k dezintegraci výzkumu a praxe atd. Typická je redukce významu tohoto pojmu na zjišťování účinnosti vzdělávacích metod. V tomto příspěvku proto vysvětlujeme základní principy konceptu vzdělávání založeného na důkazech podle výše uvedené definice. Vycházíme z vývoje EBP v oblasti medicíny založené na důkazech a ukazujeme význam tohoto konceptu pro pedagogiku. Zabýváme se povahou důkazů, hodnocením jejich kvality/jistoty a úlohou důkazů v pedagogických rozhodovacích procesech. V článku jsou rovněž představeny významné organizace zaměřené na EBP se zvláštním důrazem na oblast České republiky. Zde je představeno Národní centrum pro zdravotnictví založené na důkazech v ČR.

  • Czech name

    Koncept praxe založené na důkazech a jeho význam pro oblast vzdělávání

  • Czech description

    Koncept vzdělávání založeného na důkazech navrhuje, aby se při rozhodování o vzdělávání zohledňovaly dostupné informace o důkazech, odborné zkušenosti, preference/hodnoty žáků a rodičů a kontext vzdělávání. Tento koncept se shoduje s definicí &quot;praxe založené na důkazech&quot; (evidence-based practice - EBP) podle nejvýznamnějších mezinárodních organizací, které se věnují rozvoji EBP, např. Cochrane, JBI, Campbell a GRADE. V oblasti pedagogiky však stále převládá řada předsudků, nesprávných závěrů nebo nepochopení vůči vzdělávání založenému na důkazech, které ve svém důsledku vedou k nižší účinnosti vzdělávacích intervencí, k marginalizaci hodnot, které zastávají žáci a jejich rodiče, k dezintegraci výzkumu a praxe atd. Typická je redukce významu tohoto pojmu na zjišťování účinnosti vzdělávacích metod. V tomto příspěvku proto vysvětlujeme základní principy konceptu vzdělávání založeného na důkazech podle výše uvedené definice. Vycházíme z vývoje EBP v oblasti medicíny založené na důkazech a ukazujeme význam tohoto konceptu pro pedagogiku. Zabýváme se povahou důkazů, hodnocením jejich kvality/jistoty a úlohou důkazů v pedagogických rozhodovacích procesech. V článku jsou rovněž představeny významné organizace zaměřené na EBP se zvláštním důrazem na oblast České republiky. Zde je představeno Národní centrum pro zdravotnictví založené na důkazech v ČR.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    EduPort

  • ISSN

    2695-0936

  • e-ISSN

    2695-0936

  • Volume of the periodical

    6

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    29

  • Pages from-to

    26-54

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database