Implementation of the Shoah theme in the teaching of Literary Education at the lower-secondary schools: main conclusions of the research investigation
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F23%3A73617508" target="_blank" >RIV/61989592:15410/23:73617508 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://pressto.amu.edu.pl/index.php/bo/article/view/39203" target="_blank" >https://pressto.amu.edu.pl/index.php/bo/article/view/39203</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14746/bo.2023.3.11" target="_blank" >10.14746/bo.2023.3.11</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Implementace tematiky šoa do výuky literární výchovy na druhém stupni základních škol: hlavní závěry výzkumného šetření
Original language description
Hlavním cílem příspěvku je prezentovat hlavní výsledky výzkumu smíšeného designu, který se orientoval na zjištění názorů učitelů Českého jazyka a literatury na implementaci tematiky šoa do výuky literární výchovy na druhém stupni základních škol. Na základě rozhovorů realizovaných v rámci první, kvalitativní, fáze byl sestaven dotazník, hlavní výzkumný nástroj kvantitativní části výzkumu. Třetí, kvalitativní, fáze výzkumu se účastnili respondenti, kteří projevili zájem po drobněji se k vybraným dotazníkovým položkám vyjádřit. Na základě syntézy výsledků všech tří výzkumných fází lze konstatovat, že učitelé si uvědomují potenciál literární výchovy pro zařazování událostí konotujících šoa, nejsou si však úplně jisti ve výběru adekvátních metod, které lze při práci s ukázkami s tematikou šoa využít, a rovněž zcela nevyužívají možnost pro po jo vat jednotlivé předměty či průřezová témata.
Czech name
Implementace tematiky šoa do výuky literární výchovy na druhém stupni základních škol: hlavní závěry výzkumného šetření
Czech description
Hlavním cílem příspěvku je prezentovat hlavní výsledky výzkumu smíšeného designu, který se orientoval na zjištění názorů učitelů Českého jazyka a literatury na implementaci tematiky šoa do výuky literární výchovy na druhém stupni základních škol. Na základě rozhovorů realizovaných v rámci první, kvalitativní, fáze byl sestaven dotazník, hlavní výzkumný nástroj kvantitativní části výzkumu. Třetí, kvalitativní, fáze výzkumu se účastnili respondenti, kteří projevili zájem po drobněji se k vybraným dotazníkovým položkám vyjádřit. Na základě syntézy výsledků všech tří výzkumných fází lze konstatovat, že učitelé si uvědomují potenciál literární výchovy pro zařazování událostí konotujících šoa, nejsou si však úplně jisti ve výběru adekvátních metod, které lze při práci s ukázkami s tematikou šoa využít, a rovněž zcela nevyužívají možnost pro po jo vat jednotlivé předměty či průřezová témata.
Classification
Type
J<sub>SC</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the SCOPUS database
CEP classification
—
OECD FORD branch
60204 - General literature studies
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Bohemistyka
ISSN
1642-9893
e-ISSN
—
Volume of the periodical
23
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
PL - POLAND
Number of pages
16
Pages from-to
371-386
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
2-s2.0-85174514293