Digital Technologies and their Use for the Development of Pupils with Special Educational Needs
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F23%3A73622735" target="_blank" >RIV/61989592:15410/23:73622735 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.paidagogos.net/issues/2022/1-2/article.php?id=12" target="_blank" >http://www.paidagogos.net/issues/2022/1-2/article.php?id=12</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Digitální technologie a jejich využití pro rozvoj žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Original language description
V současné době se stále častěji setkáváme s pojmem tzv. digitální gramotnosti. Digitální technologie se v tomto oboru neustále vyvíjejí a hrají v životě člověka významnou roli. Jsou důležité nejen na trhu práce, ale také ve vzdělávání a rozvoji lidských dovedností. Digitální technologie jsou tak jedním z prostředků, jak můžeme u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami rozvíjet jejich poznávací procesy. Obzvláště důležité je pak myšlení, paměť a tvorba představ. Tento příspěvek vznikl v rámci řešení projektu OPVV s názvem anonymizováno). Projekt se zaměřuje na vytváření digitálních pomůcek, jenž cílí především na rozvoj a podporu informatického a logického myšlení. Kromě žáků běžných základních škol se projekt zaměřuje také na žáky se specifickými vzdělávacími potřebami. Hlavním výstupem projektu je tvorba pomůcek, včetně metodik, s využitím digitálních technologií. Jedná se o technologie typu Ozobot, Bee-Bot nebo Blue-Bot. Cílem příspěvku je seznámit s projektem, poskytnout alespoň základní informace o digitálních technologiích, a především popsat možnosti rozvoje osobnosti, dovedností a schopností pomocí těchto technologií u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
Czech name
Digitální technologie a jejich využití pro rozvoj žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Czech description
V současné době se stále častěji setkáváme s pojmem tzv. digitální gramotnosti. Digitální technologie se v tomto oboru neustále vyvíjejí a hrají v životě člověka významnou roli. Jsou důležité nejen na trhu práce, ale také ve vzdělávání a rozvoji lidských dovedností. Digitální technologie jsou tak jedním z prostředků, jak můžeme u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami rozvíjet jejich poznávací procesy. Obzvláště důležité je pak myšlení, paměť a tvorba představ. Tento příspěvek vznikl v rámci řešení projektu OPVV s názvem anonymizováno). Projekt se zaměřuje na vytváření digitálních pomůcek, jenž cílí především na rozvoj a podporu informatického a logického myšlení. Kromě žáků běžných základních škol se projekt zaměřuje také na žáky se specifickými vzdělávacími potřebami. Hlavním výstupem projektu je tvorba pomůcek, včetně metodik, s využitím digitálních technologií. Jedná se o technologie typu Ozobot, Bee-Bot nebo Blue-Bot. Cílem příspěvku je seznámit s projektem, poskytnout alespoň základní informace o digitálních technologiích, a především popsat možnosti rozvoje osobnosti, dovedností a schopností pomocí těchto technologií u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
O - Projekt operacniho programu
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Paidagogos
ISSN
1213-3809
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2022
Issue of the periodical within the volume
1-2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
19
Pages from-to
"201 "- 219
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—