Natural Science Didactics
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F23%3A73623508" target="_blank" >RIV/61989592:15410/23:73623508 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333203395" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333203395</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/pdf.23.24463018" target="_blank" >10.5507/pdf.23.24463018</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Didaktika přírodovědy
Original language description
Cílem monografie je představit přírodovědné vzdělávání žáků 1.stupně v plné šíři a nastínit cestu ke zvyšování úrovně tohoto typu vzdělávání. Tento potenciál je prezentován obsahem přírodovědného vzdělávání, který odpovídá vzdělávacím potřebám současných žáků a zároveň požadavku na zvyšování úrovně jejich přírodovědné gramotnosti a environmentální senzitivity. Monografie představuje nabídku vyučovacích forem a strategií, metod s vyšší participací žáků i charakteristiku podnětného a bezpečného vzdělávacího prostředí. Důraz je kladen též na problematiku formativního hodnocení, jeho principy, strategie a prostředky v přírodovědném vzdělávání na 1. stupni základní školy a roli primárního pedagoga jako facilitátora výchovně vzdělávacího procesu. Analýza kompetencí učitelů v oblasti implementace konstruktivistických přístupů ve výuce na 1. stupni základní školy je výsledkem publikovaného výzkumu.
Czech name
Didaktika přírodovědy
Czech description
Cílem monografie je představit přírodovědné vzdělávání žáků 1.stupně v plné šíři a nastínit cestu ke zvyšování úrovně tohoto typu vzdělávání. Tento potenciál je prezentován obsahem přírodovědného vzdělávání, který odpovídá vzdělávacím potřebám současných žáků a zároveň požadavku na zvyšování úrovně jejich přírodovědné gramotnosti a environmentální senzitivity. Monografie představuje nabídku vyučovacích forem a strategií, metod s vyšší participací žáků i charakteristiku podnětného a bezpečného vzdělávacího prostředí. Důraz je kladen též na problematiku formativního hodnocení, jeho principy, strategie a prostředky v přírodovědném vzdělávání na 1. stupni základní školy a roli primárního pedagoga jako facilitátora výchovně vzdělávacího procesu. Analýza kompetencí učitelů v oblasti implementace konstruktivistických přístupů ve výuce na 1. stupni základní školy je výsledkem publikovaného výzkumu.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-244-6301-8
Number of pages
142
Publisher name
Univerzita Palackého v Olomouci
Place of publication
Olomouc
UT code for WoS book
—