All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The needs of primary schools in the context of supporting students with social disadvantages

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F24%3A73625698" target="_blank" >RIV/61989592:15410/24:73625698 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333205585" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333205585</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Potřeby základních škol v kontextu podpory žáků se sociálním znevýhodněním

  • Original language description

    Současná škola se musí při zajištění svého společenského poslání potýkat s mnoha okolnostmi, které ovlivňují kvalitu edukačního procesu. Jednou ze skupin, na které je nutné v rámci vzdělávacího systému reflektovat, jsou žáci ze sociálně znevýhodněného prostředí. Toto znevýhodnění může mít zásadní vliv na jejich školní úspěšnost a socializaci.V rámci výzkumu mezi 1280 řediteli jsme se zaměřili na aktuální potřeby ZŠ ve vztahu ke vzdělávání žáků ze sociálně znevýhodněného prostředí. Cílem bylo zjistit, zda školy s vyšším počtem těchto žáků vykazují významně vyšší specifické potřeby ve srovnání s ostatními školami. Výsledky výzkumu mohou sloužit jako vědecký základ pro posílení specializované podpory škol, rovněž směrem k uplatnění sociálního pedagoga ve škole.

  • Czech name

    Potřeby základních škol v kontextu podpory žáků se sociálním znevýhodněním

  • Czech description

    Současná škola se musí při zajištění svého společenského poslání potýkat s mnoha okolnostmi, které ovlivňují kvalitu edukačního procesu. Jednou ze skupin, na které je nutné v rámci vzdělávacího systému reflektovat, jsou žáci ze sociálně znevýhodněného prostředí. Toto znevýhodnění může mít zásadní vliv na jejich školní úspěšnost a socializaci.V rámci výzkumu mezi 1280 řediteli jsme se zaměřili na aktuální potřeby ZŠ ve vztahu ke vzdělávání žáků ze sociálně znevýhodněného prostředí. Cílem bylo zjistit, zda školy s vyšším počtem těchto žáků vykazují významně vyšší specifické potřeby ve srovnání s ostatními školami. Výsledky výzkumu mohou sloužit jako vědecký základ pro posílení specializované podpory škol, rovněž směrem k uplatnění sociálního pedagoga ve škole.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Spolupráce oborů pro podporu kvality vzdělávání: Sborník příspěvků z XXXII. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu

  • ISBN

    978-80-7392-421-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    5

  • Pages from-to

    62-66

  • Publisher name

    Česká asociace pedagogického výzkumu

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta

  • Event date

    Sep 10, 2024

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article