Didactics of professional subjects, status and perspectives
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F24%3A73626937" target="_blank" >RIV/61989592:15410/24:73626937 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.extrasystem.com/9788087570647.pdf" target="_blank" >http://www.extrasystem.com/9788087570647.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Didaktika odborných předmětů, stav a perspektivy
Original language description
Předložená studie nastiňuje určitý stav didaktik v odborném vzdělávání v České republice a případně jejich další vývoj, který je spjat s přípravou učitelů na pedagogických i nepedagogických vysokých školách. Cílem studie je zhodnotit aktuální stav didaktik odborných předmětů v kontextu změn ve vzdělávání spojených s rozvojem společnosti poznamenané informačními technologiemi, digitalizací a robotizací průmyslu, obchodu i služeb. Změny jsou spojeny i s novým fenoménem – umělou inteligencí, která proniká stejnou mírou do výrobního sektoru a služeb, jako donedávna technologie postavené na informatice. Na budoucnost uplatnění na trhu práce je potřeba připravovat dnešní absolventy středních odborných školy, kterým však musí předcházet příprava jejich učitelů – to je úlohou vysokých škol. V první části je vymezen určitý stručný diskurs řešené problematiky. Druhá část je pak věnována analýze stavu oborových didaktik v odborném vzdělávání včetně jejich perspektiv vývoje.
Czech name
Didaktika odborných předmětů, stav a perspektivy
Czech description
Předložená studie nastiňuje určitý stav didaktik v odborném vzdělávání v České republice a případně jejich další vývoj, který je spjat s přípravou učitelů na pedagogických i nepedagogických vysokých školách. Cílem studie je zhodnotit aktuální stav didaktik odborných předmětů v kontextu změn ve vzdělávání spojených s rozvojem společnosti poznamenané informačními technologiemi, digitalizací a robotizací průmyslu, obchodu i služeb. Změny jsou spojeny i s novým fenoménem – umělou inteligencí, která proniká stejnou mírou do výrobního sektoru a služeb, jako donedávna technologie postavené na informatice. Na budoucnost uplatnění na trhu práce je potřeba připravovat dnešní absolventy středních odborných školy, kterým však musí předcházet příprava jejich učitelů – to je úlohou vysokých škol. V první části je vymezen určitý stručný diskurs řešené problematiky. Druhá část je pak věnována analýze stavu oborových didaktik v odborném vzdělávání včetně jejich perspektiv vývoje.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
SCHOLA NOVA, QUO VADIS? 2024
ISBN
978-80-87570-64-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
9
Pages from-to
123-131
Publisher name
Extrasystem Praha
Place of publication
Praha
Event location
Praha
Event date
Nov 15, 2024
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—