Curriculum Frameworks for Teaching Czech in Teachers’ Conceptions
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F24%3A73627671" target="_blank" >RIV/61989592:15410/24:73627671 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://pages.pedf.cuni.cz/didakticke-studie/" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/didakticke-studie/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Kurikulární rámce výuky češtiny v představách učitelů
Original language description
České kurikulum pro základní vzdělávání momentálně prochází tzv. velkou revizí. Stále aktuální otázkou přitom zůstává, nakolik úspěšná byla reforma minulá – z četných reflexí totiž vyplývá, že nepříliš. Příspěvek pojednává o výzkumu provedeném metodou ohniskové skupiny se skupinou učitelů, ev. budoucích učitelů a zkoumá jejich představy o cílech a obsazích výuky českého jazyka na 2. stupni ZŠ, porovnává tyto představy s očekávanými výstupy a učivem definovanými stávajícím kurikulem (RVP ZV, 2023) a s návrhem revize RVP (návrh revize RVP ZV, 2024). Výsledky naznačují, že slabá místa reformy kurikula nevyplývají jen z nedostatečné participace učitelů, ale také velmi podstatně z jejich neadekvátní externí podpory. Text tak rovněž dává nahlédnout okolnostem potřebným pro zvýšení úspěšnosti celého procesu.
Czech name
Kurikulární rámce výuky češtiny v představách učitelů
Czech description
České kurikulum pro základní vzdělávání momentálně prochází tzv. velkou revizí. Stále aktuální otázkou přitom zůstává, nakolik úspěšná byla reforma minulá – z četných reflexí totiž vyplývá, že nepříliš. Příspěvek pojednává o výzkumu provedeném metodou ohniskové skupiny se skupinou učitelů, ev. budoucích učitelů a zkoumá jejich představy o cílech a obsazích výuky českého jazyka na 2. stupni ZŠ, porovnává tyto představy s očekávanými výstupy a učivem definovanými stávajícím kurikulem (RVP ZV, 2023) a s návrhem revize RVP (návrh revize RVP ZV, 2024). Výsledky naznačují, že slabá místa reformy kurikula nevyplývají jen z nedostatečné participace učitelů, ale také velmi podstatně z jejich neadekvátní externí podpory. Text tak rovněž dává nahlédnout okolnostem potřebným pro zvýšení úspěšnosti celého procesu.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Didaktické studie
ISSN
1804-1221
e-ISSN
—
Volume of the periodical
16
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
14
Pages from-to
15-28
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—