Competences of the primary school teacher in the context of current curricular changes
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F24%3A73629142" target="_blank" >RIV/61989592:15410/24:73629142 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://pdfweb.truni.sk/katedry/kps/veda-vyskum?juvenilia-paedagogica-2024#zbornik" target="_blank" >https://pdfweb.truni.sk/katedry/kps/veda-vyskum?juvenilia-paedagogica-2024#zbornik</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Kompetence učitele primární školy v kontextu současných kurikulárních proměn
Original language description
Teze disertační práce směřují k analýze vybraných aktuálně požadovaných kompetencí učitelů primární školy na základě průniku profesních kompetencí, měkkých dovedností a klíčových kompetencí. Zamýšlený výzkum bude založen na kvantitativním výzkumném designu. Na základě analýzy shora uvedených kompetencí budou vyvozeny Q-typy, které budou využity v rámci Q-metodologie. Učitelé roztřídí dle důležitosti jednotlivé Q-typy. Následně vyplní dotazník, ve kterém zdůvodní volbu Q-typů a zhodnotí, jak je vysoká škola vybavila kompetencemi. Po vyhodnocení dat bude výzkum doplněn o rozhovor s učiteli. Po provedení výzkumu budou nejdůležitější kompetence detailněji popsány s ohledem na možnosti rozvoje označených kompetencí. Na základě výsledků budou rovněž navržena doporučení pro případná zlepšení programů pregraduálního vzdělávání učitelů. Výzkum těchto kompetencí je nezbytný pro kvalitní (kompetenční) vzdělávání. Předkládaný text je výzkumným projektem disertační práce.
Czech name
Kompetence učitele primární školy v kontextu současných kurikulárních proměn
Czech description
Teze disertační práce směřují k analýze vybraných aktuálně požadovaných kompetencí učitelů primární školy na základě průniku profesních kompetencí, měkkých dovedností a klíčových kompetencí. Zamýšlený výzkum bude založen na kvantitativním výzkumném designu. Na základě analýzy shora uvedených kompetencí budou vyvozeny Q-typy, které budou využity v rámci Q-metodologie. Učitelé roztřídí dle důležitosti jednotlivé Q-typy. Následně vyplní dotazník, ve kterém zdůvodní volbu Q-typů a zhodnotí, jak je vysoká škola vybavila kompetencemi. Po vyhodnocení dat bude výzkum doplněn o rozhovor s učiteli. Po provedení výzkumu budou nejdůležitější kompetence detailněji popsány s ohledem na možnosti rozvoje označených kompetencí. Na základě výsledků budou rovněž navržena doporučení pro případná zlepšení programů pregraduálního vzdělávání učitelů. Výzkum těchto kompetencí je nezbytný pro kvalitní (kompetenční) vzdělávání. Předkládaný text je výzkumným projektem disertační práce.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Aktuálne teoretické a výskumné otázky pedagogiky v konceptoch dizertačných prác doktorandov
ISBN
978-80-568-0660-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
5
Pages from-to
184-188
Publisher name
Trnavská univerzita
Place of publication
Trnava
Event location
Trnavská univerzita v Trnave
Event date
Feb 9, 2024
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—