Teachers of ICT at the 2nd level of elementary schools and their subjective view of innovation in the educational field Information and communication technologies
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73588327" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73588327 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://didinfo.net/images/DidInfo/files/didinfo_2018.pdf" target="_blank" >http://didinfo.net/images/DidInfo/files/didinfo_2018.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Učitelé základních škol a jejich subjektivní pohled na inovace ve vzdělávací oblasti Informační a komunikační technologie
Original language description
Příspěvek seznamuje s výsledky výzkumu, jehož cílem bylo zjistit, jaký názor mají aprobovaní učitelé ICT na 2. stupni základních škol na vzdělávací obsah v této oblasti a jeho možné inovace. U respondentů nás zajímal jejich subjektivní názor na to, co by chtěli v této vzdělávací oblasti vyučovat, pokud by měli k této výuce k dispozici dostatečnou časovou dotaci. Jako výzkumná metoda byla zvolena Q-metodologie. Aprobovaným učitelům (n = 22) bylo předloženo 60 tzv. Q-typů, které představovaly jednak jednotlivá výuková témata podle RVP ZV, tak i možné obsahové inovace výuky. V rámci výzkumu byly porovnávány názory učitelů na důležitost jednotlivých Q-typů a byly určeny nejdůležitější a nejméně důležité Q-typy, získaná data byla také zkoumána pomocí zobecněné shlukové analýzy, kdy byly identifikovány dva názorové trendy. Výsledky výzkumu jsou také porovnávány s výsledky dalšího výzkumu, který zkoumal pohled žáků 9. ročníků základních škol (n = 262) na důležitost stejných výukových témat.
Czech name
Učitelé základních škol a jejich subjektivní pohled na inovace ve vzdělávací oblasti Informační a komunikační technologie
Czech description
Příspěvek seznamuje s výsledky výzkumu, jehož cílem bylo zjistit, jaký názor mají aprobovaní učitelé ICT na 2. stupni základních škol na vzdělávací obsah v této oblasti a jeho možné inovace. U respondentů nás zajímal jejich subjektivní názor na to, co by chtěli v této vzdělávací oblasti vyučovat, pokud by měli k této výuce k dispozici dostatečnou časovou dotaci. Jako výzkumná metoda byla zvolena Q-metodologie. Aprobovaným učitelům (n = 22) bylo předloženo 60 tzv. Q-typů, které představovaly jednak jednotlivá výuková témata podle RVP ZV, tak i možné obsahové inovace výuky. V rámci výzkumu byly porovnávány názory učitelů na důležitost jednotlivých Q-typů a byly určeny nejdůležitější a nejméně důležité Q-typy, získaná data byla také zkoumána pomocí zobecněné shlukové analýzy, kdy byly identifikovány dva názorové trendy. Výsledky výzkumu jsou také porovnávány s výsledky dalšího výzkumu, který zkoumal pohled žáků 9. ročníků základních škol (n = 262) na důležitost stejných výukových témat.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník konference Didinfo 2018
ISBN
978-80-7494-424-6
ISSN
2454-051X
e-ISSN
neuvedeno
Number of pages
9
Pages from-to
185-193
Publisher name
Technická univerzita v Liberci
Place of publication
Liberec
Event location
Liberec
Event date
Apr 4, 2018
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—