All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The integration of children with physical disabilities in general physical education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F04%3A00001262" target="_blank" >RIV/61989592:15510/04:00001262 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    The integration of children with physical disabilities in general physical education

  • Original language description

    The aim of the study was to describe current state of inclusion. We used combination of interview with self made questionnaire. Self made questionnaire focused on the nature of inclusion/segregation tn. Inclusion of children with physical disabilities have started in Czech Republic and has been in some ways very successful. Paradoxically in physical education there is often greater need for adaptations and support. It seems that children with greater disabilities are more often excluded and parents of these children believe that PE is not necessary for their children and they often do not want their children in PE.

  • Czech name

    Integrace dětí s tělesným postižením do běžné TV

  • Czech description

    Cílem studie bylo popsat stávající stav integrace. Použili jsme kombinaci rozhovorů a ankety, které byly zaměřeny na popis stavu integrace v TV. Integrace dětí s postižením v České republice probíhá relativně úspěšně. Na druhé straně se oblasti integracev TV příliš pozornosti nevěnovalo. Paradoxně je to právě v hodinách školní TV, kde je pro integraci důležitá podpora a poradenství. Výslekdy naznačují, že žáci s těžším postižením jsou do hodin TV začleňváni méně než ti s menším postižením. Děti s TP bývají často uvolněny z hodin TV a to z rozhodnutí lékařů a často také přáním rodičů.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AK - Sport and leisure time activities

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2004

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Movement and health : 3rd international conference

  • ISBN

    80-244-0831-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    423

  • Pages from-to

    41-44

  • Publisher name

    Univerzita Palackého

  • Place of publication

    Olomouc

  • Event location

  • Event date

  • Type of event by nationality

  • UT code for WoS article