All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Individualized floorball and basketball physical education lessons

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F05%3A00002452" target="_blank" >RIV/61989592:15510/05:00002452 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Individualized floorball and basketball physical education lessons

  • Original language description

    The aim of the thesis was to verify the possibility of the use of individualized school physical education (PE) lessons in the educational process. It consisted of monitoring pupils' physical activity in PE lessons. Caltrac Accelerometers and the Omron and Polar Sport Testers were used as tools to obtain the data. Pupils' assessment of PE lessons was acquired using standardized questionnaires. All comparisons of habitual and individualized lessons were done from the aspect of the gender and lesson content. The research took place at Gymnazium Čajkovského in Olomouc during coed PE lessons in forms 1, 2, and 3. For the research itself, models of basketball and floorball PE lessons were created both in traditional and individualized versions. From the applied research techniques, we chose Omron pedometres, which find out the number of steps, skips and body movements in pupils, Caltrac accelerometres, which examine pupils´energy output; and Polar Sport Testers, which monitor pulse frequenc

  • Czech name

    Individualizované vyučovací jednotky tělesné výchovy florbalu a basketbalu

  • Czech description

    Cílem práce bylo ověření možnosti zařazení individualizovaných vyučovacích jednotek do vyučovacího procesu ve školní tělesné výchově. Součástí bylo monitorování pohybové aktivity žáků ve vyučovacích jednotkách pomocí přístrojů Caltrac, Omron a Sport Tester Polar, dále pak zjišťování hodnocení vyučovacích jednotek žáky pomocí standardizovaných dotazníků. Všechna srovnání habituálních a individualizovaných vyučovacích jednotek byla prováděna z aspektu pohlaví žáků a obsahu vyučovacích jednotek. Výzkum bylprováděn na Gymnáziu Čajkovského v Olomouci v koedukovaných hodinách tělesné výchovy u žáků prvních, druhých a třetích ročníků. Pro vlastní výzkum byly sestaveny modely vyučovacích jednotek basketbalu a florbalu vždy v habituální a individualizované podobě. Z aplikovaných výzkumných technik byly pro naše účely vybrány pedometry Omron, které zjišťují údaje o počtu kroků, poskoků a změn poloh žáků, akcelerometry Caltrac diagnostikující energetický výdej žáků a Sport Testery Polar monitoru

Classification

  • Type

    A - Audiovisual production

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2005

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

  • Place of publication

    Olomouc

  • Publisher/client name

    Univerzita Palackého

  • Version

  • Carrier ID