All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Assessment of physical education lessons with different content and type by girls

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F06%3A00003463" target="_blank" >RIV/61989592:15510/06:00003463 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Assessment of physical education lessons with different content and type by girls

  • Original language description

    The aim of the study is to contribute to a deeper understanding of girls' attitude to physical education (PE) lessons with various content and to a different presentation of the content in habitually and creatively oriented lessons. The research was carried out in randomly selected classes at six elementary schools in the Katowice region. In total, 826 girls aged 12-15 participated in the research. A standardized questionnaire was used to assess PE lessons with different content and of a different type.Girls reported most positively creative PE lessons which included aerobics, gymnastics, dance and ringo. Girls with a lower physical fitness level evaluated PE lessons with different contents as positively as girls with a higher physical fitness level.No significant differences were found in the "pupils' role" in PE lessons between girls with different fitness levels. New curricular approaches also require changes in the approach to PE content.

  • Czech name

    Hodnocení obsahově a typově různých typů hodin TV děvčaty

  • Czech description

    Study aim: Cílem studie je přispět k hlubšímu objasnění vztahu děvčat k různorodému obsahu hodin TV a k rozdílné prezentace obsahu v habituálních a kreativně orientovaných hodinách. Material and methods: Výzkum byl realizován na šesti základních školáchv náhodně vybraných třídách Katowického regionu. Celkem se výzkumu zúčastnilo 826 děvčat ve věku 12-15 let. K hodnocení obsahově a typově různých hodin Tv byl použit v závěru hodin standardizovaný dotazník. Results: Děvčata hodnotila nejvíce pozitivně kreativně orientované hodiny aerobiku, gymnastiky, tance a ringa. Děvčata s nižší sportovní výkonností hodnotila obsahově rozdílné hodiny TV stejně pozitivně jako děvčata s vyšší sportovní výkonností. Mezi děvčaty s rozdílnou sportovní výkonností nebyly zjištěny výnamné rozdíly ani v "roli žáka" v hodině tělesné výchovy. Conclusions: Nové kurikulární přístupy vyžadují i změny v přístupu k obsahu tělesné výchovy. Do popředí vystupuje způsob realzace obsahu v hodinách a oblíbenost obsah děvč

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2006

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Journal of Human Kinetics

  • ISSN

    1640-5544

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    N

  • Issue of the periodical within the volume

    16

  • Country of publishing house

    PL - POLAND

  • Number of pages

    18

  • Pages from-to

    65-82

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database