Assessment of physical education lessons with different content and type by girls
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F06%3A00003463" target="_blank" >RIV/61989592:15510/06:00003463 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Assessment of physical education lessons with different content and type by girls
Original language description
The aim of the study is to contribute to a deeper understanding of girls' attitude to physical education (PE) lessons with various content and to a different presentation of the content in habitually and creatively oriented lessons. The research was carried out in randomly selected classes at six elementary schools in the Katowice region. In total, 826 girls aged 12-15 participated in the research. A standardized questionnaire was used to assess PE lessons with different content and of a different type.Girls reported most positively creative PE lessons which included aerobics, gymnastics, dance and ringo. Girls with a lower physical fitness level evaluated PE lessons with different contents as positively as girls with a higher physical fitness level.No significant differences were found in the "pupils' role" in PE lessons between girls with different fitness levels. New curricular approaches also require changes in the approach to PE content.
Czech name
Hodnocení obsahově a typově různých typů hodin TV děvčaty
Czech description
Study aim: Cílem studie je přispět k hlubšímu objasnění vztahu děvčat k různorodému obsahu hodin TV a k rozdílné prezentace obsahu v habituálních a kreativně orientovaných hodinách. Material and methods: Výzkum byl realizován na šesti základních školáchv náhodně vybraných třídách Katowického regionu. Celkem se výzkumu zúčastnilo 826 děvčat ve věku 12-15 let. K hodnocení obsahově a typově různých hodin Tv byl použit v závěru hodin standardizovaný dotazník. Results: Děvčata hodnotila nejvíce pozitivně kreativně orientované hodiny aerobiku, gymnastiky, tance a ringa. Děvčata s nižší sportovní výkonností hodnotila obsahově rozdílné hodiny TV stejně pozitivně jako děvčata s vyšší sportovní výkonností. Mezi děvčaty s rozdílnou sportovní výkonností nebyly zjištěny výnamné rozdíly ani v "roli žáka" v hodině tělesné výchovy. Conclusions: Nové kurikulární přístupy vyžadují i změny v přístupu k obsahu tělesné výchovy. Do popředí vystupuje způsob realzace obsahu v hodinách a oblíbenost obsah děvč
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2006
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Journal of Human Kinetics
ISSN
1640-5544
e-ISSN
—
Volume of the periodical
N
Issue of the periodical within the volume
16
Country of publishing house
PL - POLAND
Number of pages
18
Pages from-to
65-82
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—