Student teacher ability to apply progressive intervention in both their majors during teaching practice
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F07%3A00005241" target="_blank" >RIV/61989592:15510/07:00005241 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Student teacher ability to apply progressive intervention in both their majors during teaching practice
Original language description
It has not been identified yet how prospective teachers perceive the reform of the education system and progressive teaching approaches. The aim of the study was to assess whether students of teaching are adequately prepared to apply the proposed approaches and to what extent they are able to carry them out in physical education and the other major they study. During their teaching practice in 2002-2005, the students of teaching carried out two types of lessons (habitual and progressive) that were assessed with standardized questionnaires immediately upon the lessons finished. We analyzed 314 questionnaires completed by students of teaching and 4350 questionnaires completed by pupils in physical education lessons; and 152 questionnaires completed by students of teaching and 3352 completed by pupils in the other subjects. The students of teaching have assessed more positively the progressive lessons of physical education than the habitual ones (p < 0,001) and so they did in the other su
Czech name
Úspěšnost praktikantů na pedagogické praxi při aplikaci progresivního přístupu v obou aprobačních předmětech
Czech description
Aktuálně není dostatečně známo, jak problematiku reformy edukačního systému a progresivistické pojetí vzdělávání vnímají budoucí učitelé. Cílem studie bylo ověřit, zda jsou studenti učitelství adekvátně připravováni na aplikaci prosazovaného přístupu a do jaké míry jsou schopní jej realizovat v tělesné výchově i v druhém předmětu své studijní aprobace. Praktikanti realizovali mezi roky 2002 a 2005 dvojice vyučovacích jednotek (habituální a progresivní), které byly bezprostředně hodnoceny pomocí standardizovaných dotazníků. Analyzováno bylo 314 dotazníků praktikantů a 4350 dotazníků žáků z vyučovacích jednotek tělesné výchovy a 152 dotazníků praktikantů a 3352 dotazníků žáků z vyučovacích jednotek jiných vyučovacích předmětů. Praktikanti celkově hodnotili pozitivněji progresivní vyučovací jednotky než habituální v tělesné výchově (p < 0,001) i v jiných vyučovacích předmětech (p < 0,001). Více než polovina praktikantů byla schopna zvýšit roli žáka v edukačním procesu v obou aprobačních p
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AK - Sport and leisure time activities
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Acta Universitatis Palackianae Olomucensis. Gymnica
ISSN
1212-1185
e-ISSN
—
Volume of the periodical
37
Issue of the periodical within the volume
4
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
6
Pages from-to
31-36
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—