All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Student teacher ability to apply progressive intervention in both their majors during teaching practice

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F07%3A00005241" target="_blank" >RIV/61989592:15510/07:00005241 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Student teacher ability to apply progressive intervention in both their majors during teaching practice

  • Original language description

    It has not been identified yet how prospective teachers perceive the reform of the education system and progressive teaching approaches. The aim of the study was to assess whether students of teaching are adequately prepared to apply the proposed approaches and to what extent they are able to carry them out in physical education and the other major they study. During their teaching practice in 2002-2005, the students of teaching carried out two types of lessons (habitual and progressive) that were assessed with standardized questionnaires immediately upon the lessons finished. We analyzed 314 questionnaires completed by students of teaching and 4350 questionnaires completed by pupils in physical education lessons; and 152 questionnaires completed by students of teaching and 3352 completed by pupils in the other subjects. The students of teaching have assessed more positively the progressive lessons of physical education than the habitual ones (p < 0,001) and so they did in the other su

  • Czech name

    Úspěšnost praktikantů na pedagogické praxi při aplikaci progresivního přístupu v obou aprobačních předmětech

  • Czech description

    Aktuálně není dostatečně známo, jak problematiku reformy edukačního systému a progresivistické pojetí vzdělávání vnímají budoucí učitelé. Cílem studie bylo ověřit, zda jsou studenti učitelství adekvátně připravováni na aplikaci prosazovaného přístupu a do jaké míry jsou schopní jej realizovat v tělesné výchově i v druhém předmětu své studijní aprobace. Praktikanti realizovali mezi roky 2002 a 2005 dvojice vyučovacích jednotek (habituální a progresivní), které byly bezprostředně hodnoceny pomocí standardizovaných dotazníků. Analyzováno bylo 314 dotazníků praktikantů a 4350 dotazníků žáků z vyučovacích jednotek tělesné výchovy a 152 dotazníků praktikantů a 3352 dotazníků žáků z vyučovacích jednotek jiných vyučovacích předmětů. Praktikanti celkově hodnotili pozitivněji progresivní vyučovací jednotky než habituální v tělesné výchově (p < 0,001) i v jiných vyučovacích předmětech (p < 0,001). Více než polovina praktikantů byla schopna zvýšit roli žáka v edukačním procesu v obou aprobačních p

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AK - Sport and leisure time activities

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Acta Universitatis Palackianae Olomucensis. Gymnica

  • ISSN

    1212-1185

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    37

  • Issue of the periodical within the volume

    4

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    31-36

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database