All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Motor skill development in preschool children with mental and developmental disorders - the difference after 1 year comprehensive educational program

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F07%3A00006481" target="_blank" >RIV/61989592:15510/07:00006481 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Motor skill development in preschool children with mental and developmental disorders - the difference after 1 year comprehensive educational program

  • Original language description

    The aim of this study was to re-assess the motor skill performance of preschool children with mental and developmental disorders. The study follows the first part of the study which was completed in 2006 (Samoulidu 2006). As of February 2007, the participants had completed one year comprehensive program at the special kindergarten. This program was guided by recommendations made from MABC (Henderson and Sudgen 1992). Motor skill improvements, social and behavior patterns of the children have also improved which was noted primarily from the qualitative observations. Positive development has taken place as a result of this early intervention.

  • Czech name

    Rozvoj motorických schopností u předškoních dětí s mentálním a vývojovým handicapem - rozdíly po ročním komplecním výukovém programu

  • Czech description

    Cílem studie bylo opakované hodnocení pohybových dovedností dětí s mentálním postižením a vývojovými vadami. Studie navazuje na předchozí, která byla zkompletována v roce 2006 (Samoulidu 2006). Do února 2007 se dětí účastnily komplexního pohybového programu ve speciální mateřské škole. Program byl aplikován na základě doporučení výsledků baterie MABC (Henderson and Sudgen 1992). Zlepšení motorických ukazatelů, ale i vzorců sociálního chování, které bylo hodnoceno na základě kvalitativního pozorování. Pozitivní vývoj je přičítán programu ranné intervence.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Acta Universitatis Palackianae Olomucensis. Gymnica

  • ISSN

    1212-1185

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    37

  • Issue of the periodical within the volume

    4

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database