Motor skill development in preschool children with mental and developmental disorders - the difference after 1 year comprehensive educational program
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F07%3A00006481" target="_blank" >RIV/61989592:15510/07:00006481 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Motor skill development in preschool children with mental and developmental disorders - the difference after 1 year comprehensive educational program
Original language description
The aim of this study was to re-assess the motor skill performance of preschool children with mental and developmental disorders. The study follows the first part of the study which was completed in 2006 (Samoulidu 2006). As of February 2007, the participants had completed one year comprehensive program at the special kindergarten. This program was guided by recommendations made from MABC (Henderson and Sudgen 1992). Motor skill improvements, social and behavior patterns of the children have also improved which was noted primarily from the qualitative observations. Positive development has taken place as a result of this early intervention.
Czech name
Rozvoj motorických schopností u předškoních dětí s mentálním a vývojovým handicapem - rozdíly po ročním komplecním výukovém programu
Czech description
Cílem studie bylo opakované hodnocení pohybových dovedností dětí s mentálním postižením a vývojovými vadami. Studie navazuje na předchozí, která byla zkompletována v roce 2006 (Samoulidu 2006). Do února 2007 se dětí účastnily komplexního pohybového programu ve speciální mateřské škole. Program byl aplikován na základě doporučení výsledků baterie MABC (Henderson and Sudgen 1992). Zlepšení motorických ukazatelů, ale i vzorců sociálního chování, které bylo hodnoceno na základě kvalitativního pozorování. Pozitivní vývoj je přičítán programu ranné intervence.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Acta Universitatis Palackianae Olomucensis. Gymnica
ISSN
1212-1185
e-ISSN
—
Volume of the periodical
37
Issue of the periodical within the volume
4
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
8
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—