All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Dance and aerobic dance in physical education lessons: The influence of the student?s role on physical activity

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F08%3A00006284" target="_blank" >RIV/61989592:15510/08:00006284 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Dance and aerobic dance in physical education lessons: The influence of the student?s role on physical activity

  • Original language description

    The primary aim of physical education (PE) is to promote lifelong physical activity (PA) and to promote physical literacy in children. During classes children should learn through participation in physical activities and thus physical education lessons should be as active as possible. The aims of this study were firstly to compare physical load in dance and aerobic dance lessons to the recommendation of the minimum of 50% of class time being physically active (USDHHS, 2000) and secondly to identify howthe students? role in the educational process affects their engagement in PA. Two hundred and forty one girls completed the full program of dance and aerobic dance lessons. Heart rate telemetry systems were used to measure PA during dance and aerobic dance lessons. Girls spent more than 50% of class time in moderate to vigorous PA in both traditional and progressive dance and aerobic dance lessons. Results from this study suggest that the increased student?s role can help to fulfill othe

  • Czech name

    Vyučovací jednotky tance a tanečního aerobiku: Jak role žáka ovlivňuje pohybovou aktivitu dívek

  • Czech description

    Hlavním cílem školní tělesné výchovy je podporovat celoživotní pohybovou aktivitu (PA) a zvyšovat pohybovou gramotnost dětí. Edukační proces je v tělesné výchově (TV) naplňován pohybově aktivním zapojením žáků,a proto by měla být převážná část jednotek TV trávena aktivní pohybovou činností s odpovídajícím tělesným zatížením. Cílem této studie je zjistit, zda tělesné zatížení v jednotkách tance a aerobiku splňuje doporučení strávit alespoň 50 % času pohybovou aktivitou střední a vysoké intenzity (USDHHS,2000) a zda role žáka v edukačním procesu ovlivňuje pohybovou aktivitu dívek. 241 děvčat absolvovalo program tvořený tradičními a progresivními vyučovacími jednotkami tance a aerobiku. Srdeční frekvence děvčat byla v průběhu vyučovacích jednotek monitorována systémem Team Polar. Děvčata trávila více než 50 % času pohybovou aktivitou střední a vysoké intenzity v tradičních i progresivních vyučovacích jednotkách tance i aerobiku. Výsledky této studie potvrzují, že zvýšená role žáka napomá

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Acta Universitatis Palackianae Olomucensis. Gymnica

  • ISSN

    1212-1185

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    38

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database