Dance and aerobic dance in physical education lessons: The influence of the student?s role on physical activity
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F08%3A00006284" target="_blank" >RIV/61989592:15510/08:00006284 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Dance and aerobic dance in physical education lessons: The influence of the student?s role on physical activity
Original language description
The primary aim of physical education (PE) is to promote lifelong physical activity (PA) and to promote physical literacy in children. During classes children should learn through participation in physical activities and thus physical education lessons should be as active as possible. The aims of this study were firstly to compare physical load in dance and aerobic dance lessons to the recommendation of the minimum of 50% of class time being physically active (USDHHS, 2000) and secondly to identify howthe students? role in the educational process affects their engagement in PA. Two hundred and forty one girls completed the full program of dance and aerobic dance lessons. Heart rate telemetry systems were used to measure PA during dance and aerobic dance lessons. Girls spent more than 50% of class time in moderate to vigorous PA in both traditional and progressive dance and aerobic dance lessons. Results from this study suggest that the increased student?s role can help to fulfill othe
Czech name
Vyučovací jednotky tance a tanečního aerobiku: Jak role žáka ovlivňuje pohybovou aktivitu dívek
Czech description
Hlavním cílem školní tělesné výchovy je podporovat celoživotní pohybovou aktivitu (PA) a zvyšovat pohybovou gramotnost dětí. Edukační proces je v tělesné výchově (TV) naplňován pohybově aktivním zapojením žáků,a proto by měla být převážná část jednotek TV trávena aktivní pohybovou činností s odpovídajícím tělesným zatížením. Cílem této studie je zjistit, zda tělesné zatížení v jednotkách tance a aerobiku splňuje doporučení strávit alespoň 50 % času pohybovou aktivitou střední a vysoké intenzity (USDHHS,2000) a zda role žáka v edukačním procesu ovlivňuje pohybovou aktivitu dívek. 241 děvčat absolvovalo program tvořený tradičními a progresivními vyučovacími jednotkami tance a aerobiku. Srdeční frekvence děvčat byla v průběhu vyučovacích jednotek monitorována systémem Team Polar. Děvčata trávila více než 50 % času pohybovou aktivitou střední a vysoké intenzity v tradičních i progresivních vyučovacích jednotkách tance i aerobiku. Výsledky této studie potvrzují, že zvýšená role žáka napomá
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Acta Universitatis Palackianae Olomucensis. Gymnica
ISSN
1212-1185
e-ISSN
—
Volume of the periodical
38
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
8
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—