All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Physical activity of girls in dance physical education lessons

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F05%3A00002430" target="_blank" >RIV/61989592:15510/05:00002430 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Physical activity of girls in dance physical education lessons

  • Original language description

    Physical education (PE) is the key setting for the promotion of physical activity in most children. In national survey it is evident that dance, creative and aesthetic activities are highly popular among adolescent girls. In the case of girls dance should also promote positive attitudes to physical education and lifelong pursuit of physical activity. 241 girls (age = 16,0 +/- 1,6 let; body height = 165 +/- 6 cm, body weight = 53,6 +/- 8,2 kg) took part in dance PE lessons. 36 dance and aerobic dance PElessons were leaded in a habitual and progressive way. Accelerometer Caltrac, pedometer Omron HJ 102 and heart rate monitor Polar Vantage NT were used for monitoring physical activity in PE lessons.Progressivity of PE lessons did not lead to decrease inphysical activity in progressive PE lessons (Table 1). Higher physical activity of girls in habitual PE lessons than in progressive PE lessons appeared only in characteristics of active energy expenditure (F=4,71, p=0,03, 2=0,02) and numb

  • Czech name

    Pohybová aktivita dívek ve vyučovacích jednotkách tance

  • Czech description

    Tělesná výchova je prostředek napomáhající k celoživotní pohybové aktivitě u většiny dětí. Z národních dotazníků vyplývá, že kreativní a estetické aktivity jsou vysoce populární mezi adolescentními děvčaty. 241 dívek (věk = 16,0 +/- 1,6 let; výška = 165+/- 6 cm, váha = 53,6 +/- 8,2 kg) se účastnilo vyučovacích jednotek tance. 36 vyučovacích jednotek tance a tanečního aerobiku bylo vedeno habituálním a progresivním způsobem. Habituální vyučovací jednotka znamenala pro praktikantku a příslušnou třídu záměrně a co nejlépe vedenou, nejvíce vyhovující, obvyklou a praxí ověřenou hodinu. Progresivní vyučovací jednotka se stejným obsahem a strukturou jako habituální jednotka byla vztahována k častějšímu zapojování žákyň do řízení jednotky, výběru možností přicvičení, poskytování svobody při rozhodování, orientací k nezávislosti, sebehodnocení, kreativitě a dalším didaktickým intervencím v souladu s preferovanou koncepcí školní tělesné výchovy. Akcelerometr Caltrac, pedometr Omron HJ 102 a mo

Classification

  • Type

    A - Audiovisual production

  • CEP classification

    AK - Sport and leisure time activities

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2005

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

  • Place of publication

    Olomouc

  • Publisher/client name

    Univerzita Palackého

  • Version

  • Carrier ID