Physical activity of girls in dance physical education lessons
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F05%3A00002430" target="_blank" >RIV/61989592:15510/05:00002430 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Physical activity of girls in dance physical education lessons
Original language description
Physical education (PE) is the key setting for the promotion of physical activity in most children. In national survey it is evident that dance, creative and aesthetic activities are highly popular among adolescent girls. In the case of girls dance should also promote positive attitudes to physical education and lifelong pursuit of physical activity. 241 girls (age = 16,0 +/- 1,6 let; body height = 165 +/- 6 cm, body weight = 53,6 +/- 8,2 kg) took part in dance PE lessons. 36 dance and aerobic dance PElessons were leaded in a habitual and progressive way. Accelerometer Caltrac, pedometer Omron HJ 102 and heart rate monitor Polar Vantage NT were used for monitoring physical activity in PE lessons.Progressivity of PE lessons did not lead to decrease inphysical activity in progressive PE lessons (Table 1). Higher physical activity of girls in habitual PE lessons than in progressive PE lessons appeared only in characteristics of active energy expenditure (F=4,71, p=0,03, 2=0,02) and numb
Czech name
Pohybová aktivita dívek ve vyučovacích jednotkách tance
Czech description
Tělesná výchova je prostředek napomáhající k celoživotní pohybové aktivitě u většiny dětí. Z národních dotazníků vyplývá, že kreativní a estetické aktivity jsou vysoce populární mezi adolescentními děvčaty. 241 dívek (věk = 16,0 +/- 1,6 let; výška = 165+/- 6 cm, váha = 53,6 +/- 8,2 kg) se účastnilo vyučovacích jednotek tance. 36 vyučovacích jednotek tance a tanečního aerobiku bylo vedeno habituálním a progresivním způsobem. Habituální vyučovací jednotka znamenala pro praktikantku a příslušnou třídu záměrně a co nejlépe vedenou, nejvíce vyhovující, obvyklou a praxí ověřenou hodinu. Progresivní vyučovací jednotka se stejným obsahem a strukturou jako habituální jednotka byla vztahována k častějšímu zapojování žákyň do řízení jednotky, výběru možností přicvičení, poskytování svobody při rozhodování, orientací k nezávislosti, sebehodnocení, kreativitě a dalším didaktickým intervencím v souladu s preferovanou koncepcí školní tělesné výchovy. Akcelerometr Caltrac, pedometr Omron HJ 102 a mo
Classification
Type
A - Audiovisual production
CEP classification
AK - Sport and leisure time activities
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2005
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
—
Place of publication
Olomouc
Publisher/client name
Univerzita Palackého
Version
—
Carrier ID
—