Pedometers as a method for modification of physical activity in students
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F08%3A00006287" target="_blank" >RIV/61989592:15510/08:00006287 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Pedometers as a method for modification of physical activity in students
Original language description
Developing the awareness of one's level of physical activity is an important prerequisite to change one's lifestyle into a more physically active and healthy style of living. The aim of the study is to verify the efficacy of pedometers in educational environments and to specify the differences between physical activity in boys and girls aged 17. Twenty seven boys and thirty seven girls from randomly selected classes in two high schools in Katowice. Poland participated in the study. Students wore Yamax SW-700 pedometers for three weeks, continuously recorded data from the pedometers and used the motivational feedback booklets. The three-week intervention using pedometers was complemented with the IPAQ questionnaire to assess their physical activity during the last seven days. For statistical analysis, we used basic statistical charakteristics. Mann-Whitney test, repeated ANOVA "effect size" coefficient ?2 (Tolson,1980) and other partial analysis programs in Statistica 6 and SPS
Czech name
Pedometry jako prostředek k ovlivnění pohybové aktivity studentů
Czech description
Uvědomování si úrovně pohybové aktivity je nezbytný předpoklad pro to, aby se životní styl jedince stával aktivnější a zdravější. Cílem studie je ověřit účinnost pedometrů v edukačním prostředí and zjistit rozdíly v pohybové aktivitě chlapců a dívek ve věku 17 let.Dvacet sedm chlapců a třicet sedm dívek z náhodně vybraných tříd dvou středních škol v Katowicích v Polsku se zúčastnilo výzkumu. Studenti nosili pedometry Yamax SW-700 tři týdny, nepřetržitě zaznamenávali data z pedometrů do zpětnovazebných motivačních brožur. Třítýdenní intervence s pedometry byla doplněna dotazníkem IPAQ, který hodnotí pohybovou aktivitu zpětně po dobu 7 dní. Pro statistickou analýzu byly využity základní statistické charakteristiky, Mann-Whitney test, opakovaná ANOVA, koeficient ?effect size? ?2 (Tolson, 1980) a další dílčí analýzy v programech Statistika 6 a SPSS 15. Chlapci i dívky byli v analyzovaném období méně aktivní o víkendech. Využití pedometrů nesnížilo rozdíl mezi pohybovou aktivitou ve školníc
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Journal of Human Kinetics
ISSN
1640-5544
e-ISSN
—
Volume of the periodical
N
Issue of the periodical within the volume
20
Country of publishing house
PL - POLAND
Number of pages
7
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—