All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Pedometers as a method for modification of physical activity in students

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F08%3A00006287" target="_blank" >RIV/61989592:15510/08:00006287 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Pedometers as a method for modification of physical activity in students

  • Original language description

    Developing the awareness of one's level of physical activity is an important prerequisite to change one's lifestyle into a more physically active and healthy style of living. The aim of the study is to verify the efficacy of pedometers in educational environments and to specify the differences between physical activity in boys and girls aged 17. Twenty seven boys and thirty seven girls from randomly selected classes in two high schools in Katowice. Poland participated in the study. Students wore Yamax SW-700 pedometers for three weeks, continuously recorded data from the pedometers and used the motivational feedback booklets. The three-week intervention using pedometers was complemented with the IPAQ questionnaire to assess their physical activity during the last seven days. For statistical analysis, we used basic statistical charakteristics. Mann-Whitney test, repeated ANOVA "effect size" coefficient ?2 (Tolson,1980) and other partial analysis programs in Statistica 6 and SPS

  • Czech name

    Pedometry jako prostředek k ovlivnění pohybové aktivity studentů

  • Czech description

    Uvědomování si úrovně pohybové aktivity je nezbytný předpoklad pro to, aby se životní styl jedince stával aktivnější a zdravější. Cílem studie je ověřit účinnost pedometrů v edukačním prostředí and zjistit rozdíly v pohybové aktivitě chlapců a dívek ve věku 17 let.Dvacet sedm chlapců a třicet sedm dívek z náhodně vybraných tříd dvou středních škol v Katowicích v Polsku se zúčastnilo výzkumu. Studenti nosili pedometry Yamax SW-700 tři týdny, nepřetržitě zaznamenávali data z pedometrů do zpětnovazebných motivačních brožur. Třítýdenní intervence s pedometry byla doplněna dotazníkem IPAQ, který hodnotí pohybovou aktivitu zpětně po dobu 7 dní. Pro statistickou analýzu byly využity základní statistické charakteristiky, Mann-Whitney test, opakovaná ANOVA, koeficient ?effect size? ?2 (Tolson, 1980) a další dílčí analýzy v programech Statistika 6 a SPSS 15. Chlapci i dívky byli v analyzovaném období méně aktivní o víkendech. Využití pedometrů nesnížilo rozdíl mezi pohybovou aktivitou ve školníc

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Journal of Human Kinetics

  • ISSN

    1640-5544

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    N

  • Issue of the periodical within the volume

    20

  • Country of publishing house

    PL - POLAND

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database