The use of pedometers in physical education lessons at secondary schools in the Katowice region
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F08%3A00006492" target="_blank" >RIV/61989592:15510/08:00006492 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Využití pedometrů v tělesné výchově na středních školách v katowickém regionu
Original language description
Změna pohybového chování mládeže, navozující inklinaci k pohybově aktivnímu a zdravému životnímu stylu, zaujímá vzhledem k nárůstu negativních zdravotních a psychosociálních jevů stále významnější roli v rodinné výchově a edukačním procese ve škole. Cílem studie bylo zjistit vliv čtyřtýdenního využívání pedometrů na pohybové chování a na vědomosti o zdravém životním stylu 16letých děvčat a chlapců. Výzkum byl realizován na pěti středních školách v Katowickém regionu (90 děvčat a 36 chlapců). Čtyřtýdenníintervence s využitím pedometrů byla doplněna v pretestu a posttestu dotazníky k pohybové aktivitě ? NEWS-A, IPAQ-long a vědomostním testem. Nejvíce pohybově aktivní byli děvčata a chlapci v pátek (děvčata Mdn = 13521?3880 a chlapci Mdn = 13277 ? 3392 kroků) a naopak nejméně pohybově aktivní v neděli (děvčata Mdn = 11471 ? 4402 a chlapci Mdn = 10893 ? 3541 kroků). Závažné je, že v komparaci pohybové aktivity v jednotlivých týdnech nedošlo v průběhu čtyřtýdenního monitoringu ke snížení p
Czech name
Využití pedometrů v tělesné výchově na středních školách v katowickém regionu
Czech description
Změna pohybového chování mládeže, navozující inklinaci k pohybově aktivnímu a zdravému životnímu stylu, zaujímá vzhledem k nárůstu negativních zdravotních a psychosociálních jevů stále významnější roli v rodinné výchově a edukačním procese ve škole. Cílem studie bylo zjistit vliv čtyřtýdenního využívání pedometrů na pohybové chování a na vědomosti o zdravém životním stylu 16letých děvčat a chlapců. Výzkum byl realizován na pěti středních školách v Katowickém regionu (90 děvčat a 36 chlapců). Čtyřtýdenníintervence s využitím pedometrů byla doplněna v pretestu a posttestu dotazníky k pohybové aktivitě ? NEWS-A, IPAQ-long a vědomostním testem. Nejvíce pohybově aktivní byli děvčata a chlapci v pátek (děvčata Mdn = 13521?3880 a chlapci Mdn = 13277 ? 3392 kroků) a naopak nejméně pohybově aktivní v neděli (děvčata Mdn = 11471 ? 4402 a chlapci Mdn = 10893 ? 3541 kroků). Závažné je, že v komparaci pohybové aktivity v jednotlivých týdnech nedošlo v průběhu čtyřtýdenního monitoringu ke snížení p
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Česká kinantropologie
ISSN
1211-9261
e-ISSN
—
Volume of the periodical
12
Issue of the periodical within the volume
4
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
10
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—