Hidden Curriculum: Space not Only for Experiential Education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F09%3A10214147" target="_blank" >RIV/61989592:15510/09:10214147 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Skryté kurikulum: prostor nejen pro zážitkovou pedagogiku
Original language description
Příspěvek zvažuje možnosti, jež nabízí obor zážitkové pedagogiky pro kurikularní změny a koncentruje se na oblast skrytého kurikula. Kromě uvedení termínu "zážitková pedagogika" v jeho propojení se školstvím analyzuje skryté kurikulum jako edukativní sféru, která působí v podobě verbalně neformulované kultury školy. Jako příklad takového působení je podáno prostředí školy s možností ovlivňovat a upevňovat sociálně pozitivní jevy, stejně jako zkušenosti sociálně patologické. Závěrečná část akcentuje možnosti záměrného využivání skrytého kurikula, jež jsou však neodmyslitelně propojeny s osobnostním působením učitele ve výuce i mimo ní.
Czech name
Skryté kurikulum: prostor nejen pro zážitkovou pedagogiku
Czech description
Příspěvek zvažuje možnosti, jež nabízí obor zážitkové pedagogiky pro kurikularní změny a koncentruje se na oblast skrytého kurikula. Kromě uvedení termínu "zážitková pedagogika" v jeho propojení se školstvím analyzuje skryté kurikulum jako edukativní sféru, která působí v podobě verbalně neformulované kultury školy. Jako příklad takového působení je podáno prostředí školy s možností ovlivňovat a upevňovat sociálně pozitivní jevy, stejně jako zkušenosti sociálně patologické. Závěrečná část akcentuje možnosti záměrného využivání skrytého kurikula, jež jsou však neodmyslitelně propojeny s osobnostním působením učitele ve výuce i mimo ní.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
e-Pedagogium
ISSN
1213-7758
e-ISSN
—
Volume of the periodical
9
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
9
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—