Adapted Physical Activities of students with Cerebral Palsy
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F10%3A10214161" target="_blank" >RIV/61989592:15510/10:10214161 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Aplikované tělocvičné aktivity žáků s dětskou mozkovou obrnou
Original language description
Pravidelná a optimální tělocvičná aktivita představuje především jeden z předpokladů pro získání a udržení tělesné a duševní kondice člověka. U žáků s tělesným postižením (TP) jsou vhodně zvolené tělocvičné aktivity (TA) navíc považovány za velmi účelnýprostředek socializace a integrace těchto žáků do intaktní populace. Cílem studie, která je prezentována v tomto článku, je popsat současný stav participace žáků s TP v TA a poukázat na možnou podobu a způsob realizace TA těchto žáků. Cílovou skupinou byly žáci s dětskou mozkovou obrnou navštěvující základní školu speciální pro žáky s postižením více vadami v Olomouci. Z výsledků je patrný význam organizovaných forem TA jako je tělesná výchova a školní sportovní kroužky, které u většiny žáků představujíjediné TA v průběhu celého dne. Dalšími faktory výrazně ovlivňujícími míru participace žáků v TA úroveň motoriky žáků, přístup rodiny k TA a informovanost žáka v oblasti TA. Z těchto aspektů je potřeba vycházet při plánování a realizaci
Czech name
Aplikované tělocvičné aktivity žáků s dětskou mozkovou obrnou
Czech description
Pravidelná a optimální tělocvičná aktivita představuje především jeden z předpokladů pro získání a udržení tělesné a duševní kondice člověka. U žáků s tělesným postižením (TP) jsou vhodně zvolené tělocvičné aktivity (TA) navíc považovány za velmi účelnýprostředek socializace a integrace těchto žáků do intaktní populace. Cílem studie, která je prezentována v tomto článku, je popsat současný stav participace žáků s TP v TA a poukázat na možnou podobu a způsob realizace TA těchto žáků. Cílovou skupinou byly žáci s dětskou mozkovou obrnou navštěvující základní školu speciální pro žáky s postižením více vadami v Olomouci. Z výsledků je patrný význam organizovaných forem TA jako je tělesná výchova a školní sportovní kroužky, které u většiny žáků představujíjediné TA v průběhu celého dne. Dalšími faktory výrazně ovlivňujícími míru participace žáků v TA úroveň motoriky žáků, přístup rodiny k TA a informovanost žáka v oblasti TA. Z těchto aspektů je potřeba vycházet při plánování a realizaci
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2010
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Studia Sportiva
ISSN
1802-7679
e-ISSN
—
Volume of the periodical
4
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
9
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—