All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Adapted Physical Activities of students with Cerebral Palsy

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F10%3A10214161" target="_blank" >RIV/61989592:15510/10:10214161 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Aplikované tělocvičné aktivity žáků s dětskou mozkovou obrnou

  • Original language description

    Pravidelná a optimální tělocvičná aktivita představuje především jeden z předpokladů pro získání a udržení tělesné a duševní kondice člověka. U žáků s tělesným postižením (TP) jsou vhodně zvolené tělocvičné aktivity (TA) navíc považovány za velmi účelnýprostředek socializace a integrace těchto žáků do intaktní populace. Cílem studie, která je prezentována v tomto článku, je popsat současný stav participace žáků s TP v TA a poukázat na možnou podobu a způsob realizace TA těchto žáků. Cílovou skupinou byly žáci s dětskou mozkovou obrnou navštěvující základní školu speciální pro žáky s postižením více vadami v Olomouci. Z výsledků je patrný význam organizovaných forem TA jako je tělesná výchova a školní sportovní kroužky, které u většiny žáků představujíjediné TA v průběhu celého dne. Dalšími faktory výrazně ovlivňujícími míru participace žáků v TA úroveň motoriky žáků, přístup rodiny k TA a informovanost žáka v oblasti TA. Z těchto aspektů je potřeba vycházet při plánování a realizaci

  • Czech name

    Aplikované tělocvičné aktivity žáků s dětskou mozkovou obrnou

  • Czech description

    Pravidelná a optimální tělocvičná aktivita představuje především jeden z předpokladů pro získání a udržení tělesné a duševní kondice člověka. U žáků s tělesným postižením (TP) jsou vhodně zvolené tělocvičné aktivity (TA) navíc považovány za velmi účelnýprostředek socializace a integrace těchto žáků do intaktní populace. Cílem studie, která je prezentována v tomto článku, je popsat současný stav participace žáků s TP v TA a poukázat na možnou podobu a způsob realizace TA těchto žáků. Cílovou skupinou byly žáci s dětskou mozkovou obrnou navštěvující základní školu speciální pro žáky s postižením více vadami v Olomouci. Z výsledků je patrný význam organizovaných forem TA jako je tělesná výchova a školní sportovní kroužky, které u většiny žáků představujíjediné TA v průběhu celého dne. Dalšími faktory výrazně ovlivňujícími míru participace žáků v TA úroveň motoriky žáků, přístup rodiny k TA a informovanost žáka v oblasti TA. Z těchto aspektů je potřeba vycházet při plánování a realizaci

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2010

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Studia Sportiva

  • ISSN

    1802-7679

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    4

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    9

  • Pages from-to

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database