All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Physical education for students with physical and combined disabilities in special schools

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F13%3A33147525" target="_blank" >RIV/61989592:15510/13:33147525 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Specifika tělesné výchovy žáků s tělesným a kombinovaným postižením v podmínkách speciálního vzdělávání

  • Original language description

    Plánování a samotná realizace tělesné výchovy (TV) žáků s tělesným postižením vyžaduje v mnoha oblastech jiné podmínky, než u běžné populace. Tyto podmínky jsou dány charakterem a stupněm postižení či znevýhodnění žáka. V kontextu speciálního školství hovoříme o žácích s tělesným postižením (TP), u kterých se většinou k jejich somatickému postižení přidružily i další problémy komplikující možnost integrace do běžného typu škol. Jedná se především o kombinaci tělesného postižení s různým stupněm mentálního postižení, smyslovými vadami či jinými zdravotními komplikacemi. V praxi jde o velmi heterogenní skupinu žáků, u nichž plnění konceptu vzdělávacího oboru Tělesná výchova klade velmi vysoké nároky jak na odborné kompetence učitele, tak i na samotné podmínky školy (Šicová, 2007; Spurná, 2008). Analýzou současného stavu školní tělesné výchovy žáků s tělesným postižením v podmínkách speciálních škol se zabývala pilotní studie, která byla použita na šesti školách vzdělávajících žáky s těle

  • Czech name

    Specifika tělesné výchovy žáků s tělesným a kombinovaným postižením v podmínkách speciálního vzdělávání

  • Czech description

    Plánování a samotná realizace tělesné výchovy (TV) žáků s tělesným postižením vyžaduje v mnoha oblastech jiné podmínky, než u běžné populace. Tyto podmínky jsou dány charakterem a stupněm postižení či znevýhodnění žáka. V kontextu speciálního školství hovoříme o žácích s tělesným postižením (TP), u kterých se většinou k jejich somatickému postižení přidružily i další problémy komplikující možnost integrace do běžného typu škol. Jedná se především o kombinaci tělesného postižení s různým stupněm mentálního postižení, smyslovými vadami či jinými zdravotními komplikacemi. V praxi jde o velmi heterogenní skupinu žáků, u nichž plnění konceptu vzdělávacího oboru Tělesná výchova klade velmi vysoké nároky jak na odborné kompetence učitele, tak i na samotné podmínky školy (Šicová, 2007; Spurná, 2008). Analýzou současného stavu školní tělesné výchovy žáků s tělesným postižením v podmínkách speciálních škol se zabývala pilotní studie, která byla použita na šesti školách vzdělávajících žáky s těle

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Speciální pedagogika

  • ISSN

    1211-2720

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    23

  • Issue of the periodical within the volume

    4

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    11

  • Pages from-to

    295-305

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database