All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The impact of the Halliwick concept to develop swimming skills in children with cerebral palsy and autism

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F14%3A33149341" target="_blank" >RIV/61989592:15510/14:33149341 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vliv Halliwickova konceptu na rozvoj plaveckých dovedností u dětí

  • Original language description

    Přikládaný příspěvek popisuje možnosti využití Halliwickovy metody v rámci plaveckého výcviku. Plavání je pro klienty s diagnózou dětská mozková obrna (dále jen DMO) a autismem jednou z nejvhodnějších pohybových aktivit. Pro klienty se specifickými nároky je však zapotřebí nejen změna činností ale celého přístupu instruktorů. Jednou z forem, které plně respektují tyto požadavky je Halliwickův koncept plavecké výuky. K hodnocení výsledků byl využit Test plaveckých dovedností (dále jen WOTA - Water orientation test (Tirosh, Katz-Leurer & Getz, 2008). Výzkum byl prováděn na 15 probandech s různými typy DMO a autismem. Výzkum měl pretest a posttest design s dvouměsíčním intenzivním tréningem plavání pomocí Halliwickovy metody. Jelikož jsme nepracovali s homogenní skupinou klientů, probandi byli rozděleni do tří skupin dle typu diagnózy (kvadruspastická forma DMO, diparetická forma DMO a autismus) a po dvouměsíčním kurzu jsme hodnotili změny plaveckých dovedností pomocí WOTA testu.

  • Czech name

    Vliv Halliwickova konceptu na rozvoj plaveckých dovedností u dětí

  • Czech description

    Přikládaný příspěvek popisuje možnosti využití Halliwickovy metody v rámci plaveckého výcviku. Plavání je pro klienty s diagnózou dětská mozková obrna (dále jen DMO) a autismem jednou z nejvhodnějších pohybových aktivit. Pro klienty se specifickými nároky je však zapotřebí nejen změna činností ale celého přístupu instruktorů. Jednou z forem, které plně respektují tyto požadavky je Halliwickův koncept plavecké výuky. K hodnocení výsledků byl využit Test plaveckých dovedností (dále jen WOTA - Water orientation test (Tirosh, Katz-Leurer & Getz, 2008). Výzkum byl prováděn na 15 probandech s různými typy DMO a autismem. Výzkum měl pretest a posttest design s dvouměsíčním intenzivním tréningem plavání pomocí Halliwickovy metody. Jelikož jsme nepracovali s homogenní skupinou klientů, probandi byli rozděleni do tří skupin dle typu diagnózy (kvadruspastická forma DMO, diparetická forma DMO a autismus) a po dvouměsíčním kurzu jsme hodnotili změny plaveckých dovedností pomocí WOTA testu.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Studia Sportiva

  • ISSN

    1802-7679

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    8

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

    59-68

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database