The impact of the Halliwick concept to develop swimming skills in children with cerebral palsy and autism
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F14%3A33149341" target="_blank" >RIV/61989592:15510/14:33149341 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vliv Halliwickova konceptu na rozvoj plaveckých dovedností u dětí
Original language description
Přikládaný příspěvek popisuje možnosti využití Halliwickovy metody v rámci plaveckého výcviku. Plavání je pro klienty s diagnózou dětská mozková obrna (dále jen DMO) a autismem jednou z nejvhodnějších pohybových aktivit. Pro klienty se specifickými nároky je však zapotřebí nejen změna činností ale celého přístupu instruktorů. Jednou z forem, které plně respektují tyto požadavky je Halliwickův koncept plavecké výuky. K hodnocení výsledků byl využit Test plaveckých dovedností (dále jen WOTA - Water orientation test (Tirosh, Katz-Leurer & Getz, 2008). Výzkum byl prováděn na 15 probandech s různými typy DMO a autismem. Výzkum měl pretest a posttest design s dvouměsíčním intenzivním tréningem plavání pomocí Halliwickovy metody. Jelikož jsme nepracovali s homogenní skupinou klientů, probandi byli rozděleni do tří skupin dle typu diagnózy (kvadruspastická forma DMO, diparetická forma DMO a autismus) a po dvouměsíčním kurzu jsme hodnotili změny plaveckých dovedností pomocí WOTA testu.
Czech name
Vliv Halliwickova konceptu na rozvoj plaveckých dovedností u dětí
Czech description
Přikládaný příspěvek popisuje možnosti využití Halliwickovy metody v rámci plaveckého výcviku. Plavání je pro klienty s diagnózou dětská mozková obrna (dále jen DMO) a autismem jednou z nejvhodnějších pohybových aktivit. Pro klienty se specifickými nároky je však zapotřebí nejen změna činností ale celého přístupu instruktorů. Jednou z forem, které plně respektují tyto požadavky je Halliwickův koncept plavecké výuky. K hodnocení výsledků byl využit Test plaveckých dovedností (dále jen WOTA - Water orientation test (Tirosh, Katz-Leurer & Getz, 2008). Výzkum byl prováděn na 15 probandech s různými typy DMO a autismem. Výzkum měl pretest a posttest design s dvouměsíčním intenzivním tréningem plavání pomocí Halliwickovy metody. Jelikož jsme nepracovali s homogenní skupinou klientů, probandi byli rozděleni do tří skupin dle typu diagnózy (kvadruspastická forma DMO, diparetická forma DMO a autismus) a po dvouměsíčním kurzu jsme hodnotili změny plaveckých dovedností pomocí WOTA testu.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Studia Sportiva
ISSN
1802-7679
e-ISSN
—
Volume of the periodical
8
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
10
Pages from-to
59-68
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—