An analysis of the methodological techniques of published work in the field of experiential education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F14%3A33152485" target="_blank" >RIV/61989592:15510/14:33152485 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Analýza metodologických postupů publikovaných prací v oblasti zážitkové pedagogiky
Original language description
Po úvodním pojmovém vymezení konceptu zážitkové pedagogiky jsou analyzovány studentské kvalifikační práce zabývající se touto edukativní oblastí a dále analyzovány články publikované ve vybraných pedagogických časopisech Pedagogika, e-Pedagogium, Pedagogická orientace, Gymnasion. Cílem našeho zkoumání bylo zpřístupnit širší odborné veřejnosti metodologické postupy využívané v oblasti české zážitkové pedagogiky. Výstupem je vytvořená "typologie výzkumných metod v oblasti zážitkové pedagogiky", tedy souhrnný "inventář", uvádějící ke zvoleným oblastem výzkumu využívané metodologické postupy a konkrétní nástroje empirického šetření. Předkládaná studie poukazuje na neustále se zvyšující zájem ze strany studentů o téma zážitkové pedagogiky (vysuzovaný nejenom z rostoucího počtu obhájených kvalifikačních prací, ale také z jejich tematické šíře) a na druhé straně deklaruje nedostatečnou odbornou garanci vedoucích takových prací (patrnou z naprosto nedostatečné publikační aktivity pedagogů v ob
Czech name
Analýza metodologických postupů publikovaných prací v oblasti zážitkové pedagogiky
Czech description
Po úvodním pojmovém vymezení konceptu zážitkové pedagogiky jsou analyzovány studentské kvalifikační práce zabývající se touto edukativní oblastí a dále analyzovány články publikované ve vybraných pedagogických časopisech Pedagogika, e-Pedagogium, Pedagogická orientace, Gymnasion. Cílem našeho zkoumání bylo zpřístupnit širší odborné veřejnosti metodologické postupy využívané v oblasti české zážitkové pedagogiky. Výstupem je vytvořená "typologie výzkumných metod v oblasti zážitkové pedagogiky", tedy souhrnný "inventář", uvádějící ke zvoleným oblastem výzkumu využívané metodologické postupy a konkrétní nástroje empirického šetření. Předkládaná studie poukazuje na neustále se zvyšující zájem ze strany studentů o téma zážitkové pedagogiky (vysuzovaný nejenom z rostoucího počtu obhájených kvalifikačních prací, ale také z jejich tematické šíře) a na druhé straně deklaruje nedostatečnou odbornou garanci vedoucích takových prací (patrnou z naprosto nedostatečné publikační aktivity pedagogů v ob
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Volume of the periodical
64
Issue of the periodical within the volume
4
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
15
Pages from-to
407-421
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—