Interrogation techniques focused on perceptions of inclusion in physical education (review study)
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F17%3A73586642" target="_blank" >RIV/61989592:15510/17:73586642 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/tk.2015.015" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5507/tk.2015.015</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/tk.2015.015" target="_blank" >10.5507/tk.2015.015</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Dotazovací techniky orientované na vnímání integrace v tělesné výchově (přehledová studie)
Original language description
Východiska: Předkládaný příspěvek se snaží navázat na systematické zkoumání postojů učitelů, studentů tělesné výchovy a intaktních žáků na základních školách ve vztahu k integrované tělesné výchově (TV) v České republice prováděných od 90. let minulého století na Fakultě tělesné kultury Univerzity Palackého v Olomouci (FTK UP). Cíl: Sumarizovat charakteristiky dotazovacích instrumentů zabývajících se zjišťováním postojů ve vztahu k integrované TV. Dále prezentovat výsledky s užitím verifikovaných dotazovacích instrumentů zpracovaných v závě- rečných kvalifikačních (bakalářských a magisterských) pracích na FTK UP. Na závěr pak výsledky interpretovat a komparovat s doporučením pro užití v praxi. Metodika: Pro sběr dat byla užita analýza dokumentů, konkrétně analýza bakalářských a magisterských závěrečných prací absolventů FTK UP. V práci musela být využita postojová škála PEATH, ATIPDPE, nebo dotazník CAIPE-CZ. Kvalifikační práce byly vyhledávány v elektronickém katalogu Knihovny Univerzity Palackého v Olomouci v dubnu 2014 za využití šesti klíčových slov – integrace, tělesná výchova, postoje, ATIPDPE, CAIPE, PEATH. Výsledky: Daným požadavkům vyhovovalo celkem 20 závěrečných kvalifikačních prací (16 magisterských a 4 bakalářské). Postojovou škálu ATIPDPE aplikovalo 7 kvalifikačních prací (2 bakalářské a 5 magisterských), dotazník CAIPE-CZ 10 kvalifikačních prací (2 bakalářské a 8 magisterských) a postojovou škálu PEATH pak 3 magisterské práce. Závěry: Přehledová studie významně podpořila kontaktní teorii – názory či postoje je možné ovlivňovat pouze v kontaktu s reálnou situací.
Czech name
Dotazovací techniky orientované na vnímání integrace v tělesné výchově (přehledová studie)
Czech description
Východiska: Předkládaný příspěvek se snaží navázat na systematické zkoumání postojů učitelů, studentů tělesné výchovy a intaktních žáků na základních školách ve vztahu k integrované tělesné výchově (TV) v České republice prováděných od 90. let minulého století na Fakultě tělesné kultury Univerzity Palackého v Olomouci (FTK UP). Cíl: Sumarizovat charakteristiky dotazovacích instrumentů zabývajících se zjišťováním postojů ve vztahu k integrované TV. Dále prezentovat výsledky s užitím verifikovaných dotazovacích instrumentů zpracovaných v závě- rečných kvalifikačních (bakalářských a magisterských) pracích na FTK UP. Na závěr pak výsledky interpretovat a komparovat s doporučením pro užití v praxi. Metodika: Pro sběr dat byla užita analýza dokumentů, konkrétně analýza bakalářských a magisterských závěrečných prací absolventů FTK UP. V práci musela být využita postojová škála PEATH, ATIPDPE, nebo dotazník CAIPE-CZ. Kvalifikační práce byly vyhledávány v elektronickém katalogu Knihovny Univerzity Palackého v Olomouci v dubnu 2014 za využití šesti klíčových slov – integrace, tělesná výchova, postoje, ATIPDPE, CAIPE, PEATH. Výsledky: Daným požadavkům vyhovovalo celkem 20 závěrečných kvalifikačních prací (16 magisterských a 4 bakalářské). Postojovou škálu ATIPDPE aplikovalo 7 kvalifikačních prací (2 bakalářské a 5 magisterských), dotazník CAIPE-CZ 10 kvalifikačních prací (2 bakalářské a 8 magisterských) a postojovou škálu PEATH pak 3 magisterské práce. Závěry: Přehledová studie významně podpořila kontaktní teorii – názory či postoje je možné ovlivňovat pouze v kontaktu s reálnou situací.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Tělesná kultura
ISSN
1211-6521
e-ISSN
—
Volume of the periodical
40
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
13
Pages from-to
3-15
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—