Divergent Conduction. System of conducting gestures of original ensemble "Divergent Connections Orchestra" in the current context of improvised music
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156462%3A54510%2F23%3A00000022" target="_blank" >RIV/62156462:54510/23:00000022 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Divergent Conduction. Systém dirigentských gest autorského ansámblu "Divergent Connections Orchestra" v kontextu současné improvizované hudby
Original language description
Téma publikace je profilováno do oblasti volné a řízené improvizace hudebního seskupení libovolného složení. Kompletuje systém gest, který autor postupně vyvíjel od roku 2014 skrze vlastní improvizační orchestr Divergent Connections Orchestra aneb “Orchestr rozbíhavých spojení”. Inspirován dostupnými materiály zabývající se řízením a organizací hudby bez notového zápisu (Butch Morris – Conductions, Walter Thompson – Soundpaintig, Anthony Braxton – language types, John Zorn – Cobra) provedl autor své vlastní pojednání o dané oblasti, a zkompletoval vlastní systém dirigentských gest – prověřený činnností autorského ansámblu “Divergent Connections Orchestra”. Divergent Conduction (DC) je způsob vedení a řízení hudebního tělesa pomocí pokynů, gest a signálů. Soubor těchto gest je určený k vytváření hudebních, resp. zvukových struktur a tvarů a k jejich dalšímu rozvíjení a ovlivňování. Primárně se jedná o prostředek kompozice v reálném čase, který není závislý na předem daném, komponovaném materiálu. V principu je však též využitelný k dotváření a ovlivňování předem daných hudebních forem a aranžmá. Tento systém popisuje a rámuje prostor vzájemné komunikace, oboustranného působení a spolupráce mezi dirigentem a hudebním souborem za účelem organizace zvuku – vytváření hudby v reálném čase. Publikace je rozdělena v zásadě do dvou částí. Teoretickými úvahami v první části se pokouší ilustrovat provázanost hudební praxe s jejím myšlenkovým základem, přičemž nastiňuje způsob autorova uvažování a vlastní poznatky. V druhé, praktické části popisuje gestický systém, význam jednotlivých signálů a způsoby použití. Praktická část je zaměřena na provozování dané metody (DC) – strukturovanou formou předkládá některé konkrétní návody k práci a zacházení s hudebním souborem, nácvik různých situací, akcí a principů vycházejících z dříve popsaných a uvažovaných teoretických východisek.
Czech name
Divergent Conduction. Systém dirigentských gest autorského ansámblu "Divergent Connections Orchestra" v kontextu současné improvizované hudby
Czech description
Téma publikace je profilováno do oblasti volné a řízené improvizace hudebního seskupení libovolného složení. Kompletuje systém gest, který autor postupně vyvíjel od roku 2014 skrze vlastní improvizační orchestr Divergent Connections Orchestra aneb “Orchestr rozbíhavých spojení”. Inspirován dostupnými materiály zabývající se řízením a organizací hudby bez notového zápisu (Butch Morris – Conductions, Walter Thompson – Soundpaintig, Anthony Braxton – language types, John Zorn – Cobra) provedl autor své vlastní pojednání o dané oblasti, a zkompletoval vlastní systém dirigentských gest – prověřený činnností autorského ansámblu “Divergent Connections Orchestra”. Divergent Conduction (DC) je způsob vedení a řízení hudebního tělesa pomocí pokynů, gest a signálů. Soubor těchto gest je určený k vytváření hudebních, resp. zvukových struktur a tvarů a k jejich dalšímu rozvíjení a ovlivňování. Primárně se jedná o prostředek kompozice v reálném čase, který není závislý na předem daném, komponovaném materiálu. V principu je však též využitelný k dotváření a ovlivňování předem daných hudebních forem a aranžmá. Tento systém popisuje a rámuje prostor vzájemné komunikace, oboustranného působení a spolupráce mezi dirigentem a hudebním souborem za účelem organizace zvuku – vytváření hudby v reálném čase. Publikace je rozdělena v zásadě do dvou částí. Teoretickými úvahami v první části se pokouší ilustrovat provázanost hudební praxe s jejím myšlenkovým základem, přičemž nastiňuje způsob autorova uvažování a vlastní poznatky. V druhé, praktické části popisuje gestický systém, význam jednotlivých signálů a způsoby použití. Praktická část je zaměřena na provozování dané metody (DC) – strukturovanou formou předkládá některé konkrétní návody k práci a zacházení s hudebním souborem, nácvik různých situací, akcí a principů vycházejících z dříve popsaných a uvažovaných teoretických východisek.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
9788074602245
Number of pages
124
Publisher name
JAMU
Place of publication
Brno
UT code for WoS book
—