All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Divergent Conduction. System of conducting gestures of original ensemble "Divergent Connections Orchestra" in the current context of improvised music

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156462%3A54510%2F23%3A00000022" target="_blank" >RIV/62156462:54510/23:00000022 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Divergent Conduction. Systém dirigentských gest autorského ansámblu "Divergent Connections Orchestra" v kontextu současné improvizované hudby

  • Original language description

    Téma publikace je profilováno do oblasti volné a řízené improvizace hudebního seskupení libovolného složení. Kompletuje systém gest, který autor postupně vyvíjel od roku 2014 skrze vlastní improvizační orchestr Divergent Connections Orchestra aneb “Orchestr rozbíhavých spojení”. Inspirován dostupnými materiály zabývající se řízením a organizací hudby bez notového zápisu (Butch Morris – Conductions, Walter Thompson – Soundpaintig, Anthony Braxton – language types, John Zorn – Cobra) provedl autor své vlastní pojednání o dané oblasti, a zkompletoval vlastní systém dirigentských gest – prověřený činnností autorského ansámblu “Divergent Connections Orchestra”. Divergent Conduction (DC) je způsob vedení a řízení hudebního tělesa pomocí pokynů, gest a signálů. Soubor těchto gest je určený k vytváření hudebních, resp. zvukových struktur a tvarů a k jejich dalšímu rozvíjení a ovlivňování. Primárně se jedná o prostředek kompozice v reálném čase, který není závislý na předem daném, komponovaném materiálu. V principu je však též využitelný k dotváření a ovlivňování předem daných hudebních forem a aranžmá. Tento systém popisuje a rámuje prostor vzájemné komunikace, oboustranného působení a spolupráce mezi dirigentem a hudebním souborem za účelem organizace zvuku – vytváření hudby v reálném čase. Publikace je rozdělena v zásadě do dvou částí. Teoretickými úvahami v první části se pokouší ilustrovat provázanost hudební praxe s jejím myšlenkovým základem, přičemž nastiňuje způsob autorova uvažování a vlastní poznatky. V druhé, praktické části popisuje gestický systém, význam jednotlivých signálů a způsoby použití. Praktická část je zaměřena na provozování dané metody (DC) – strukturovanou formou předkládá některé konkrétní návody k práci a zacházení s hudebním souborem, nácvik různých situací, akcí a principů vycházejících z dříve popsaných a uvažovaných teoretických východisek.

  • Czech name

    Divergent Conduction. Systém dirigentských gest autorského ansámblu "Divergent Connections Orchestra" v kontextu současné improvizované hudby

  • Czech description

    Téma publikace je profilováno do oblasti volné a řízené improvizace hudebního seskupení libovolného složení. Kompletuje systém gest, který autor postupně vyvíjel od roku 2014 skrze vlastní improvizační orchestr Divergent Connections Orchestra aneb “Orchestr rozbíhavých spojení”. Inspirován dostupnými materiály zabývající se řízením a organizací hudby bez notového zápisu (Butch Morris – Conductions, Walter Thompson – Soundpaintig, Anthony Braxton – language types, John Zorn – Cobra) provedl autor své vlastní pojednání o dané oblasti, a zkompletoval vlastní systém dirigentských gest – prověřený činnností autorského ansámblu “Divergent Connections Orchestra”. Divergent Conduction (DC) je způsob vedení a řízení hudebního tělesa pomocí pokynů, gest a signálů. Soubor těchto gest je určený k vytváření hudebních, resp. zvukových struktur a tvarů a k jejich dalšímu rozvíjení a ovlivňování. Primárně se jedná o prostředek kompozice v reálném čase, který není závislý na předem daném, komponovaném materiálu. V principu je však též využitelný k dotváření a ovlivňování předem daných hudebních forem a aranžmá. Tento systém popisuje a rámuje prostor vzájemné komunikace, oboustranného působení a spolupráce mezi dirigentem a hudebním souborem za účelem organizace zvuku – vytváření hudby v reálném čase. Publikace je rozdělena v zásadě do dvou částí. Teoretickými úvahami v první části se pokouší ilustrovat provázanost hudební praxe s jejím myšlenkovým základem, přičemž nastiňuje způsob autorova uvažování a vlastní poznatky. V druhé, praktické části popisuje gestický systém, význam jednotlivých signálů a způsoby použití. Praktická část je zaměřena na provozování dané metody (DC) – strukturovanou formou předkládá některé konkrétní návody k práci a zacházení s hudebním souborem, nácvik různých situací, akcí a principů vycházejících z dříve popsaných a uvažovaných teoretických východisek.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    9788074602245

  • Number of pages

    124

  • Publisher name

    JAMU

  • Place of publication

    Brno

  • UT code for WoS book