All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Multimedia project Reaction K: From improvised music to composed noise

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156462%3A54510%2F23%3A00000002" target="_blank" >RIV/62156462:54510/23:00000002 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://arteacta.cz/multimedialni-projekt-reakce-k-od-improvizovane-hudby-ke-komponovanemu-hluku/" target="_blank" >https://arteacta.cz/multimedialni-projekt-reakce-k-od-improvizovane-hudby-ke-komponovanemu-hluku/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Multimediální projekt Reakce K: Od improvizované hudby ke komponovanému hluku

  • Original language description

    Multimediální projekt Reakce K představuje symbolický návrat varhan přesunutých za nejasných okolností v 50. letech 20. století ze zrušené vězeňské kaple brněnské Káznice do novostavby kostela v Úsobrně. Hudební skladatel, varhaník a improvizátor Peter Graham vytvořil volnou improvizací a různými technikami hry rozsáhlý hudební materiál, který byl roztříděn a zpracován. K tomuto zvukovému materiálu vznikla odpovídající imitační zvuková banka vybraných akustických nástrojů. Projekt probíhal v několika fázích, přičemž každá fáze měla jiný výstup a řešila jiné teoretické otázky. Prvotní zvukový materiál byl zakomponován do zvukové multikanálové instalace, do skladby spojující instalaci s vystoupením akustického hudebního ansámblu, a nakonec i do studiové zvukové kompozice pro rozhlasové vysílání. Text popisuje práci stóny i hluky jako významnými kompozičními prvky, vztahy a přechody mezi kompozicí a improvizací, souvislosti mezi koncertem a zvukovou instalací a přenos site-specific hudby do fixního tvaru rozhlasové kompozice.

  • Czech name

    Multimediální projekt Reakce K: Od improvizované hudby ke komponovanému hluku

  • Czech description

    Multimediální projekt Reakce K představuje symbolický návrat varhan přesunutých za nejasných okolností v 50. letech 20. století ze zrušené vězeňské kaple brněnské Káznice do novostavby kostela v Úsobrně. Hudební skladatel, varhaník a improvizátor Peter Graham vytvořil volnou improvizací a různými technikami hry rozsáhlý hudební materiál, který byl roztříděn a zpracován. K tomuto zvukovému materiálu vznikla odpovídající imitační zvuková banka vybraných akustických nástrojů. Projekt probíhal v několika fázích, přičemž každá fáze měla jiný výstup a řešila jiné teoretické otázky. Prvotní zvukový materiál byl zakomponován do zvukové multikanálové instalace, do skladby spojující instalaci s vystoupením akustického hudebního ansámblu, a nakonec i do studiové zvukové kompozice pro rozhlasové vysílání. Text popisuje práci stóny i hluky jako významnými kompozičními prvky, vztahy a přechody mezi kompozicí a improvizací, souvislosti mezi koncertem a zvukovou instalací a přenos site-specific hudby do fixního tvaru rozhlasové kompozice.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    ArteActa

  • ISSN

    2571-1695

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    5

  • Issue of the periodical within the volume

    08 2022

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    31

  • Pages from-to

    48-78

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database