The Number of Languages You Know Is the Number of Times You Are an Actor: The Importance of Language Education in Actor's Training
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156462%3A54530%2F17%3A00000007" target="_blank" >RIV/62156462:54530/17:00000007 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi hercem: úvaha o významu jazykové výuky a výchovy v rámci herecké výchovy
Original language description
Autor se věnuje významu jazykové výuky a výchovy. Vychází z předpokladu, že herecká performance je komunikační performance, tedy komplexní jazykový výkon v nejširším významu slova. Ve vztahu k teorii Josefa Karlíka autor upozorňuje na společné vlastnosti hereckého a jazykového projevu na základě hebrejské, biblické tradice tvůrčího slova. Herectví tak lze pojímat jako velmi komplexní akt překladu. Jazyková výuka a výchova je tedy nezbytnou integrální součástí herecké výchovy a měla by být obsažena v komplexním humanistickém vzdělávání na institucích vyššího stupně vzdělávání. Autor na závěr reflektuje význam vzdělávání, nebo lépe ztrátu humanistických ideálů vzdělávání v současné společnosti.
Czech name
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi hercem: úvaha o významu jazykové výuky a výchovy v rámci herecké výchovy
Czech description
Autor se věnuje významu jazykové výuky a výchovy. Vychází z předpokladu, že herecká performance je komunikační performance, tedy komplexní jazykový výkon v nejširším významu slova. Ve vztahu k teorii Josefa Karlíka autor upozorňuje na společné vlastnosti hereckého a jazykového projevu na základě hebrejské, biblické tradice tvůrčího slova. Herectví tak lze pojímat jako velmi komplexní akt překladu. Jazyková výuka a výchova je tedy nezbytnou integrální součástí herecké výchovy a měla by být obsažena v komplexním humanistickém vzdělávání na institucích vyššího stupně vzdělávání. Autor na závěr reflektuje význam vzdělávání, nebo lépe ztrátu humanistických ideálů vzdělávání v současné společnosti.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Tendence v současném herectví a herecké pedagogice
ISBN
9788074601286
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
72-79
Publisher name
Janáčkova akademie múzických umění
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Jan 1, 2016
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—