All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Director-Musician As a Dialog partner in Improvisation

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156462%3A54530%2F22%3A00000041" target="_blank" >RIV/62156462:54530/22:00000041 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Režisér jako herecký spoluhráč v analogii ke spoluhře muzikantů v jazzové improvizaci

  • Original language description

    Příspěvek reflektuje disertační výzkum autorky, ve kterém se zabývá způsoby režijního vedení a práce s herci s využitím poznatků z oblasti hudební praxe. Cílem je představit režiséra jako hercova dialogického spoluhráče, a to v analogii k souhře muzikantů v jazzové improvizaci. Na základě vlastní režijní praxe autorka pojmenovává fázi procesu zkoušení inscenace, pro kterou je klíčové rozehrávání improvizovaných situací stavících na půdorysu témat vycházejících z předlohy, a to s cílem podnítit autorský přístup tvůrců. Režiséra v této fázi procesu pojímá jako partnera – jako dialogického spoluhráče, přičemž jeho dominantním vyjadřovacím prostředkem - řečí, pomocí které vstupuje do dialogu, může být hra na hudební nástroj.

  • Czech name

    Režisér jako herecký spoluhráč v analogii ke spoluhře muzikantů v jazzové improvizaci

  • Czech description

    Příspěvek reflektuje disertační výzkum autorky, ve kterém se zabývá způsoby režijního vedení a práce s herci s využitím poznatků z oblasti hudební praxe. Cílem je představit režiséra jako hercova dialogického spoluhráče, a to v analogii k souhře muzikantů v jazzové improvizaci. Na základě vlastní režijní praxe autorka pojmenovává fázi procesu zkoušení inscenace, pro kterou je klíčové rozehrávání improvizovaných situací stavících na půdorysu témat vycházejících z předlohy, a to s cílem podnítit autorský přístup tvůrců. Režiséra v této fázi procesu pojímá jako partnera – jako dialogického spoluhráče, přičemž jeho dominantním vyjadřovacím prostředkem - řečí, pomocí které vstupuje do dialogu, může být hra na hudební nástroj.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Divadlo a rozhrania: zborník z 19. ročníka medzinárodnej Banskobystrickej teatrologickej konferencie

  • ISBN

    9788082060594

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    432

  • Pages from-to

    256-273

  • Publisher name

    Akadémia umení v Banskej Bystrici

  • Place of publication

    Banská Bystrica

  • Event location

    Banská Bystrica

  • Event date

    Nov 25, 2022

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article