All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Deconstruction and Intertextuality in Postmodern Education. Towards Problem of legitimizing Resouces of Cultural Capital

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F05%3A00093021" target="_blank" >RIV/62156489:43110/05:00093021 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Dekonstrukce a intertextualita v post/moderním vzdělávání. K problematice legitimity zdrojů kulturního kapitálu

  • Original language description

    Postmoderní teorie vzdělávání spojuje problém vzdělávání s problémem postavení jedince v mocenské struktuře společnosti. Tato mocenská struktura může být reprezentována takovými slovy, jako privilegovaný text, privilegované kompetence, privilegované kódy-- ale též privilegované vzdělávací strategie, instituce, organizace. Privilegovaná entita je typickým prvkem předmoderního a moderního myšlení. Současné změny ve vzdělávacím prostoru mohou být chápány jako pokus překročit moderní pojetí vzdělávání. Tento pokus možno heuristicky efektivně popsat a analyzovat pomocí poststrukturalistických a postmoderních pojmů dekonstrukce a intertextualita. -- Proměna vzdělávacího prostoru je věcí komunikace. V komunikaci je vše interpretací. Každá interpretace je záležitostí intertextových her. Ale existuje též idea dvojí interpretace interpretace: dvě interpretace interpretace jsou sice absolutně neslučitelné, avšak smiřujeme je v jakési obskurní ekonomii společenských věd (Derrida, J.). -- Totéž mů

  • Czech name

    Dekonstrukce a intertextualita v post/moderním vzdělávání. K problematice legitimity zdrojů kulturního kapitálu

  • Czech description

    Postmoderní teorie vzdělávání spojuje problém vzdělávání s problémem postavení jedince v mocenské struktuře společnosti. Tato mocenská struktura může být reprezentována takovými slovy, jako privilegovaný text, privilegované kompetence, privilegované kódy-- ale též privilegované vzdělávací strategie, instituce, organizace. Privilegovaná entita je typickým prvkem předmoderního a moderního myšlení. Současné změny ve vzdělávacím prostoru mohou být chápány jako pokus překročit moderní pojetí vzdělávání. Tento pokus možno heuristicky efektivně popsat a analyzovat pomocí poststrukturalistických a postmoderních pojmů dekonstrukce a intertextualita. -- Proměna vzdělávacího prostoru je věcí komunikace. V komunikaci je vše interpretací. Každá interpretace je záležitostí intertextových her. Ale existuje též idea dvojí interpretace interpretace: dvě interpretace interpretace jsou sice absolutně neslučitelné, avšak smiřujeme je v jakési obskurní ekonomii společenských věd (Derrida, J.). -- Totéž mů

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2005

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Medzi modernou a postmodernou I. Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie konané 4.-5. novembra 2004 v Košiciach

  • ISBN

    80-7097-612-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

    32-41

  • Publisher name

    Univerzita Pavla Jozefa Šafárika

  • Place of publication

    Košice

  • Event location

  • Event date

  • Type of event by nationality

  • UT code for WoS article