On the test item scoring methods
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F06%3A00094211" target="_blank" >RIV/62156489:43110/06:00094211 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
K metodám skórování položek didaktických testů
Original language description
Didaktický test je považován za nejobjektivnější nástroj pedagogické evaluace. Jednotlivé testové otázky -- položky -- mohou však být vyhodnocovány -- skórovány -- rozdílnými metodami, při nichž je dosahováno různých výsledků. Tento problém vyvstává zejména u položek složitějších typů, kde nejsou skórovací metody zřejmé na první pohled. Tento článek zobecňuje skórovací metody a analyzuje možnosti jejich konkretizace s ohledem na jejich metodickou vhodnost v závislosti na typu zkoušeného učiva, očekávanéhloubce poznatků studentů, smyslu testu a dalších charakteristikách. Článek nepředpokládá jen separátní evaluaci jednotlivých položek, ale také vyvážení důležitosti jednotlivých položek navzájem. Ve světě, kdy automatizované počítačem podporované testování nabývá stále většího významu a výsledky didaktických testů jsou považovány za absolutně správný ukazatel znalostí zkoušeného, je namístě věnovat skórovacím metodám adekvátní péči pro zachování objektivity didaktických testů.
Czech name
K metodám skórování položek didaktických testů
Czech description
Didaktický test je považován za nejobjektivnější nástroj pedagogické evaluace. Jednotlivé testové otázky -- položky -- mohou však být vyhodnocovány -- skórovány -- rozdílnými metodami, při nichž je dosahováno různých výsledků. Tento problém vyvstává zejména u položek složitějších typů, kde nejsou skórovací metody zřejmé na první pohled. Tento článek zobecňuje skórovací metody a analyzuje možnosti jejich konkretizace s ohledem na jejich metodickou vhodnost v závislosti na typu zkoušeného učiva, očekávanéhloubce poznatků studentů, smyslu testu a dalších charakteristikách. Článek nepředpokládá jen separátní evaluaci jednotlivých položek, ale také vyvážení důležitosti jednotlivých položek navzájem. Ve světě, kdy automatizované počítačem podporované testování nabývá stále většího významu a výsledky didaktických testů jsou považovány za absolutně správný ukazatel znalostí zkoušeného, je namístě věnovat skórovacím metodám adekvátní péči pro zachování objektivity didaktických testů.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
IN - Informatics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2006
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Efficiency and responsibility in education - Proceedings of papers 2006
ISBN
80-213-1509-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
46-52
Publisher name
Česká zemědělská univerztita v Praze
Place of publication
Praha
Event location
Praha
Event date
Jan 1, 2006
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—