All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

On the test item scoring methods

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F06%3A00094211" target="_blank" >RIV/62156489:43110/06:00094211 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    K metodám skórování položek didaktických testů

  • Original language description

    Didaktický test je považován za nejobjektivnější nástroj pedagogické evaluace. Jednotlivé testové otázky -- položky -- mohou však být vyhodnocovány -- skórovány -- rozdílnými metodami, při nichž je dosahováno různých výsledků. Tento problém vyvstává zejména u položek složitějších typů, kde nejsou skórovací metody zřejmé na první pohled. Tento článek zobecňuje skórovací metody a analyzuje možnosti jejich konkretizace s ohledem na jejich metodickou vhodnost v závislosti na typu zkoušeného učiva, očekávanéhloubce poznatků studentů, smyslu testu a dalších charakteristikách. Článek nepředpokládá jen separátní evaluaci jednotlivých položek, ale také vyvážení důležitosti jednotlivých položek navzájem. Ve světě, kdy automatizované počítačem podporované testování nabývá stále většího významu a výsledky didaktických testů jsou považovány za absolutně správný ukazatel znalostí zkoušeného, je namístě věnovat skórovacím metodám adekvátní péči pro zachování objektivity didaktických testů.

  • Czech name

    K metodám skórování položek didaktických testů

  • Czech description

    Didaktický test je považován za nejobjektivnější nástroj pedagogické evaluace. Jednotlivé testové otázky -- položky -- mohou však být vyhodnocovány -- skórovány -- rozdílnými metodami, při nichž je dosahováno různých výsledků. Tento problém vyvstává zejména u položek složitějších typů, kde nejsou skórovací metody zřejmé na první pohled. Tento článek zobecňuje skórovací metody a analyzuje možnosti jejich konkretizace s ohledem na jejich metodickou vhodnost v závislosti na typu zkoušeného učiva, očekávanéhloubce poznatků studentů, smyslu testu a dalších charakteristikách. Článek nepředpokládá jen separátní evaluaci jednotlivých položek, ale také vyvážení důležitosti jednotlivých položek navzájem. Ve světě, kdy automatizované počítačem podporované testování nabývá stále většího významu a výsledky didaktických testů jsou považovány za absolutně správný ukazatel znalostí zkoušeného, je namístě věnovat skórovacím metodám adekvátní péči pro zachování objektivity didaktických testů.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    IN - Informatics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2006

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Efficiency and responsibility in education - Proceedings of papers 2006

  • ISBN

    80-213-1509-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    46-52

  • Publisher name

    Česká zemědělská univerztita v Praze

  • Place of publication

    Praha

  • Event location

    Praha

  • Event date

    Jan 1, 2006

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article