All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Role of Distribution in Marketing of Agricultural and Food products

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F06%3A00098397" target="_blank" >RIV/62156489:43110/06:00098397 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    The Role of Distribution in Marketing of Agricultural and Food products

  • Original language description

    Distribution is a basic activity in the marketing of goods and services. It has been a core element of marketing theory right from the beginning. Indeed, one of the first scientific papers on marketing was entitled "Some problems in market distribution"(Shaw, 1912). Distribution has become a marketing activity that is integrated in a total marketing plan. It is concerned, among other things, with the choice of a marketing channel, logistical planning, and relationships with clients. In this paper the distribution of agricultural and food products, both basic characteristics and evolution, is analysed. Attention will be paid to the role of wholesale and retail companies in agro-food marketing.

  • Czech name

    Úloha distribuce v marketingu zemědělských a potravinářských produktů

  • Czech description

    Distribuce se řadí mezi základní činnosti v oblasti marketingu zboží a služeb. Byla stěžejním prvkem marketingové teorie hned o jejího počátku. Důkazem je jedna z prvních vědeckých publikací, která se věnuje marketingu, s názvem "Některé problémy v distribuci v tržním prostředí" (Shaw, 1912). Distribuce se stala marketingovou aktivitou, která je začleněna do celkového marketingového plánu. Tento plán zahrnuje, kromě dalších věcí, rovněž výběr marketingové cesty, logistické plánování a vzájemné vztahy sezákazníky. V tomto příspěvku je distribuce zemědělských a potravinářských produktů analyzována jak z pohledu základní charakteristiky, tak i vývoje. Pozornost bude věnována úloze velkoobchodních a maloobchodních společností v zemědělsko-potravinářském marketingu.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    GA - Agricultural economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA402%2F04%2F2112" target="_blank" >GA402/04/2112: Changes of behavior of business domain evoked by economic transformation and new consumer trends</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2006

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie Medzinárodné vedecké dni 2006

  • ISBN

    80-8069-704-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

    646-653

  • Publisher name

    Slovenská poĺnohospodárska univerzita v Nitre

  • Place of publication

    Nitra

  • Event location

    Nitra

  • Event date

    May 17, 2006

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article