The Role of Distribution in Marketing of Agricultural and Food products
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F06%3A00098397" target="_blank" >RIV/62156489:43110/06:00098397 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
The Role of Distribution in Marketing of Agricultural and Food products
Original language description
Distribution is a basic activity in the marketing of goods and services. It has been a core element of marketing theory right from the beginning. Indeed, one of the first scientific papers on marketing was entitled "Some problems in market distribution"(Shaw, 1912). Distribution has become a marketing activity that is integrated in a total marketing plan. It is concerned, among other things, with the choice of a marketing channel, logistical planning, and relationships with clients. In this paper the distribution of agricultural and food products, both basic characteristics and evolution, is analysed. Attention will be paid to the role of wholesale and retail companies in agro-food marketing.
Czech name
Úloha distribuce v marketingu zemědělských a potravinářských produktů
Czech description
Distribuce se řadí mezi základní činnosti v oblasti marketingu zboží a služeb. Byla stěžejním prvkem marketingové teorie hned o jejího počátku. Důkazem je jedna z prvních vědeckých publikací, která se věnuje marketingu, s názvem "Některé problémy v distribuci v tržním prostředí" (Shaw, 1912). Distribuce se stala marketingovou aktivitou, která je začleněna do celkového marketingového plánu. Tento plán zahrnuje, kromě dalších věcí, rovněž výběr marketingové cesty, logistické plánování a vzájemné vztahy sezákazníky. V tomto příspěvku je distribuce zemědělských a potravinářských produktů analyzována jak z pohledu základní charakteristiky, tak i vývoje. Pozornost bude věnována úloze velkoobchodních a maloobchodních společností v zemědělsko-potravinářském marketingu.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
GA - Agricultural economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA402%2F04%2F2112" target="_blank" >GA402/04/2112: Changes of behavior of business domain evoked by economic transformation and new consumer trends</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2006
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie Medzinárodné vedecké dni 2006
ISBN
80-8069-704-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
646-653
Publisher name
Slovenská poĺnohospodárska univerzita v Nitre
Place of publication
Nitra
Event location
Nitra
Event date
May 17, 2006
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—