Decision Support Systems' Role in Marketing Strategy Planning Process
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F07%3A00098534" target="_blank" >RIV/62156489:43110/07:00098534 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Decision Support Systems' Role in Marketing Strategy Planning Process
Original language description
The paper introduces decision support systems (DSS) in the framework of marketing information systems. It describes individual components (data base, model base, user interface) of DSS from the perspective of marketing strategies development with the respect to current trends in this field.
Czech name
Úloha systémů pro podporu rozhodování při tvorbě marketingových strategií
Czech description
Článek rozebírá systémy pro podporu rozhodování (DSS) v rámci architektury marketingového informačního systému. Popisuje jeho jednotlivé komponenty (databáze, báze modelů, uživatelské rozhraní) z pohledu procesu tvorby marketingových strategií s ohledemna současné trendy v tého oblasti.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
IN - Informatics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Obchod a spotřebitel '06
ISBN
978-80-7302-124-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
31-36
Publisher name
Konvoj
Place of publication
Brno
Event location
Královec
Event date
Jan 1, 2006
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—