All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Implementation of Standards within eLearning Information Systems

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F07%3A00108921" target="_blank" >RIV/62156489:43110/07:00108921 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Implementace standardů v eLearningových systémech

  • Original language description

    Podpora eLearningových standardů v eLearningových systémech je v současnosti velmi diskutovaným problémem. V tomto kontextu je nutné uvažovat především referenční model SCORM, který sdružuje několik dílčích všeobecně uznávaných specifikací, jež řeší jednotlivé problémy tvorby a provozu e-kurzů. Vlastní implementace podpory standardů je však aktivitou složitou, která je ovlivněna nejen komplexností standardů samotných, ale i charakteristikou systému, v kterém mají být implementovány. Zajímavým a úvahy hodným teoretickým východiskem pro celý proces je jeho rozdělení na relativně samostatné a izolované kroky, který je v článku popsán jako čtyřúrovňový model implementace eLearningových standardů. Tento koncept principiálně založený na SCORMu, představuje rámec pro postupnou podporu standardů na úrovni metadat, obsahu, komunikace a průběhu e-kurzů a významně tak může přispět k jejich portabilitě a nezávislosti. Diskutovaný koncept je rámcovým východiskem pro zavádění podpory standardizace v

  • Czech name

    Implementace standardů v eLearningových systémech

  • Czech description

    Podpora eLearningových standardů v eLearningových systémech je v současnosti velmi diskutovaným problémem. V tomto kontextu je nutné uvažovat především referenční model SCORM, který sdružuje několik dílčích všeobecně uznávaných specifikací, jež řeší jednotlivé problémy tvorby a provozu e-kurzů. Vlastní implementace podpory standardů je však aktivitou složitou, která je ovlivněna nejen komplexností standardů samotných, ale i charakteristikou systému, v kterém mají být implementovány. Zajímavým a úvahy hodným teoretickým východiskem pro celý proces je jeho rozdělení na relativně samostatné a izolované kroky, který je v článku popsán jako čtyřúrovňový model implementace eLearningových standardů. Tento koncept principiálně založený na SCORMu, představuje rámec pro postupnou podporu standardů na úrovni metadat, obsahu, komunikace a průběhu e-kurzů a významně tak může přispět k jejich portabilitě a nezávislosti. Diskutovaný koncept je rámcovým východiskem pro zavádění podpory standardizace v

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    IN - Informatics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    LV

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    11

  • Pages from-to

    161-171

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database