Implementation of Standards within eLearning Information Systems
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F07%3A00108921" target="_blank" >RIV/62156489:43110/07:00108921 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Implementace standardů v eLearningových systémech
Original language description
Podpora eLearningových standardů v eLearningových systémech je v současnosti velmi diskutovaným problémem. V tomto kontextu je nutné uvažovat především referenční model SCORM, který sdružuje několik dílčích všeobecně uznávaných specifikací, jež řeší jednotlivé problémy tvorby a provozu e-kurzů. Vlastní implementace podpory standardů je však aktivitou složitou, která je ovlivněna nejen komplexností standardů samotných, ale i charakteristikou systému, v kterém mají být implementovány. Zajímavým a úvahy hodným teoretickým východiskem pro celý proces je jeho rozdělení na relativně samostatné a izolované kroky, který je v článku popsán jako čtyřúrovňový model implementace eLearningových standardů. Tento koncept principiálně založený na SCORMu, představuje rámec pro postupnou podporu standardů na úrovni metadat, obsahu, komunikace a průběhu e-kurzů a významně tak může přispět k jejich portabilitě a nezávislosti. Diskutovaný koncept je rámcovým východiskem pro zavádění podpory standardizace v
Czech name
Implementace standardů v eLearningových systémech
Czech description
Podpora eLearningových standardů v eLearningových systémech je v současnosti velmi diskutovaným problémem. V tomto kontextu je nutné uvažovat především referenční model SCORM, který sdružuje několik dílčích všeobecně uznávaných specifikací, jež řeší jednotlivé problémy tvorby a provozu e-kurzů. Vlastní implementace podpory standardů je však aktivitou složitou, která je ovlivněna nejen komplexností standardů samotných, ale i charakteristikou systému, v kterém mají být implementovány. Zajímavým a úvahy hodným teoretickým východiskem pro celý proces je jeho rozdělení na relativně samostatné a izolované kroky, který je v článku popsán jako čtyřúrovňový model implementace eLearningových standardů. Tento koncept principiálně založený na SCORMu, představuje rámec pro postupnou podporu standardů na úrovni metadat, obsahu, komunikace a průběhu e-kurzů a významně tak může přispět k jejich portabilitě a nezávislosti. Diskutovaný koncept je rámcovým východiskem pro zavádění podpory standardizace v
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
IN - Informatics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis
ISSN
1211-8516
e-ISSN
—
Volume of the periodical
LV
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
11
Pages from-to
161-171
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—