Buying behaviour households in the Czech Republic
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F07%3A00109739" target="_blank" >RIV/62156489:43110/07:00109739 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Buying behaviour households in the Czech Republic
Original language description
The paper analyses results of a nation-wide inquiry performed in the Czech Republic on the turn of years 2005/2006. The objective of this marketing research was to find out how the households buy foodstuffs, clothing, shoes, and home appliances (i.e. furniture, brown goods, white goods etc.) and which factors influence this behaviour.
Czech name
Buying behaviour households in the Czech Republic
Czech description
Příspěvek analyzuje výsledky celostátního dotazníkového šetření, které se uskutečnilo na přelomu let 2005/2006. Cílem této analýzy bylo zjistit, jak české domácnosti nakupují potraviny, oděvy, obuv a vybavení domácností (nábytek, elektroniku, kuchyňské spotřebiče atd.) a které faktory toto jejich nákupní chování ovlivňují.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Agricultural Economics
ISSN
0139-570X
e-ISSN
—
Volume of the periodical
—
Issue of the periodical within the volume
53
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
7
Pages from-to
318-324
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—