Global architecture of marketing information systems
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F07%3A00110703" target="_blank" >RIV/62156489:43110/07:00110703 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Global architecture of marketing information systems
Original language description
The paper is focused on study of information systems that can be applied in the process of marketing planning. General terms from information systems theory are examined from marketing perspective, particular examples of marketing activities support areidentified on the basis of literature review and global structure of the Marketing Information System (MkIS) is proposed. The main subsystems of MkIS - internal reporting system, marketing intelligence system, marketing research system, and decision support system are discussed in higher level of detail. The main attention is paid not only to supported marketing processes but also to technologies that can be used in individual parts of MkIS. The result is the architecture that integrates isolated marketing applications into one comprehensible framework. This architecture also creates a framework for following research in the field of marketing activities support.
Czech name
Globální architektura marketingových informačních systémů
Czech description
Práce se zaměřuje na studium informačních systémů, které mohou být nasazeny v procesu marketingového plánování. Nejprve jsou zkoumány z hlediska marketingu obecné koncepty z teorie informačních systémů, dále jsou na základě studia publikací identifikovány konkrétní příklady podpory marketingových aktivit pomocí informačních technologií a následně je popsána globální struktura marketingového informačního systému (MkIS). Hlavní subsystémy MkIS - vnitřní informační systém, marketingový výzkumný a zpravodajský systém a systém pro podporu rozhodování jsou rozebrány podrobněji. Pozornost je věnována nejen marketingovým procesům, ale také technologiím, které mohou být v jednotlivých subsystémech MkIS použity. Výsledkem je architektura integrující jednotlivé izolované marketingové aplikace do jednoho srozumitelného rámce. Tato architektura zároveň představuje rámec pro další výzkum v oblasti podpory marketingových aktivit.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
IN - Informatics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Agricultural Economics
ISSN
0139-570X
e-ISSN
—
Volume of the periodical
52
Issue of the periodical within the volume
9
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
9
Pages from-to
432-440
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—