All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Global architecture of marketing information systems

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F07%3A00110703" target="_blank" >RIV/62156489:43110/07:00110703 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Global architecture of marketing information systems

  • Original language description

    The paper is focused on study of information systems that can be applied in the process of marketing planning. General terms from information systems theory are examined from marketing perspective, particular examples of marketing activities support areidentified on the basis of literature review and global structure of the Marketing Information System (MkIS) is proposed. The main subsystems of MkIS - internal reporting system, marketing intelligence system, marketing research system, and decision support system are discussed in higher level of detail. The main attention is paid not only to supported marketing processes but also to technologies that can be used in individual parts of MkIS. The result is the architecture that integrates isolated marketing applications into one comprehensible framework. This architecture also creates a framework for following research in the field of marketing activities support.

  • Czech name

    Globální architektura marketingových informačních systémů

  • Czech description

    Práce se zaměřuje na studium informačních systémů, které mohou být nasazeny v procesu marketingového plánování. Nejprve jsou zkoumány z hlediska marketingu obecné koncepty z teorie informačních systémů, dále jsou na základě studia publikací identifikovány konkrétní příklady podpory marketingových aktivit pomocí informačních technologií a následně je popsána globální struktura marketingového informačního systému (MkIS). Hlavní subsystémy MkIS - vnitřní informační systém, marketingový výzkumný a zpravodajský systém a systém pro podporu rozhodování jsou rozebrány podrobněji. Pozornost je věnována nejen marketingovým procesům, ale také technologiím, které mohou být v jednotlivých subsystémech MkIS použity. Výsledkem je architektura integrující jednotlivé izolované marketingové aplikace do jednoho srozumitelného rámce. Tato architektura zároveň představuje rámec pro další výzkum v oblasti podpory marketingových aktivit.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    IN - Informatics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Agricultural Economics

  • ISSN

    0139-570X

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    52

  • Issue of the periodical within the volume

    9

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    9

  • Pages from-to

    432-440

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database