The Analysis of Customer Behaviour in Accommodation Services after 1989 in the Czech Republic
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F07%3A00112576" target="_blank" >RIV/62156489:43110/07:00112576 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
The Analysis of Customer Behaviour in Accommodation Services after 1989 in the Czech Republic
Original language description
Hospitality services rank among significant realisation factors of tourism. Due to its increasing importance and high potential tourism falls into significant elements effecting a possible development of rural areas, especially in the area of maintainingand supporting small and medium businesses. This paper deals with the issues of customer behaviour in the Czech Republic with the emphasis on hospitality services. The main purpose was to identify and analyse development changes in customer behaviour inthe area of these services. The pursuit of revealing the causes of such established changes and finding possible links and connections between individual factors was an inseparable part of it. Furthermore, we compare materially technical base and perceiving accommodation services in the period after 1989 with contemporary situation and we also outline new trends in customer behaviour in the Czech Republic. To reach these set targets a secondary date analysis was conducted and after that
Czech name
Analýza spotřebitelského chování v ubytovacích službách po roce 1989 v České republice
Czech description
Pohostinské služby patří mezi významné realizační faktory cestovního ruchu. Rostoucí význam a vysoký potenciál cestovního ruchu ho řadí mezi významné prvky možného rozvoje venkovských oblastí, zejména v oblasti zachování a podpory malého a středního podnikání. Příspěvek se zabývá problematikou chování spotřebitelů v České republice se zaměřením na ubytovací služby. Hlavním cílem bylo identifikovat a analyzovat vývojové změny ve spotřebitelském chování v oblasti těchto služeb. Nedílnou součástí byla snaha o odhalení příčin zjištěných změn a nalezení případných souvislostí a vazeb mezi jednotlivými faktory. Dále porovnáváme materiálně technickou základnu a vnímání ubytovacích služeb v období po roce 1989 se současným stavem a nastiňujeme nové směry spotřebitelského chování v České republice. K dosažení vytyčených cílů byla provedena sekundární analýza dat a následně primární výzkum formou dotazníkového šetření mezi spotřebiteli. Při statistickém vyhodnocení výzkumu byla u každé otázky vy
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Agricultural Economics
ISSN
0139-570X
e-ISSN
—
Volume of the periodical
53
Issue of the periodical within the volume
11
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
12
Pages from-to
518-529
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—