All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Analysis of Customer Behaviour in Accommodation Services after 1989 in the Czech Republic

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F07%3A00112576" target="_blank" >RIV/62156489:43110/07:00112576 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    The Analysis of Customer Behaviour in Accommodation Services after 1989 in the Czech Republic

  • Original language description

    Hospitality services rank among significant realisation factors of tourism. Due to its increasing importance and high potential tourism falls into significant elements effecting a possible development of rural areas, especially in the area of maintainingand supporting small and medium businesses. This paper deals with the issues of customer behaviour in the Czech Republic with the emphasis on hospitality services. The main purpose was to identify and analyse development changes in customer behaviour inthe area of these services. The pursuit of revealing the causes of such established changes and finding possible links and connections between individual factors was an inseparable part of it. Furthermore, we compare materially technical base and perceiving accommodation services in the period after 1989 with contemporary situation and we also outline new trends in customer behaviour in the Czech Republic. To reach these set targets a secondary date analysis was conducted and after that

  • Czech name

    Analýza spotřebitelského chování v ubytovacích službách po roce 1989 v České republice

  • Czech description

    Pohostinské služby patří mezi významné realizační faktory cestovního ruchu. Rostoucí význam a vysoký potenciál cestovního ruchu ho řadí mezi významné prvky možného rozvoje venkovských oblastí, zejména v oblasti zachování a podpory malého a středního podnikání. Příspěvek se zabývá problematikou chování spotřebitelů v České republice se zaměřením na ubytovací služby. Hlavním cílem bylo identifikovat a analyzovat vývojové změny ve spotřebitelském chování v oblasti těchto služeb. Nedílnou součástí byla snaha o odhalení příčin zjištěných změn a nalezení případných souvislostí a vazeb mezi jednotlivými faktory. Dále porovnáváme materiálně technickou základnu a vnímání ubytovacích služeb v období po roce 1989 se současným stavem a nastiňujeme nové směry spotřebitelského chování v České republice. K dosažení vytyčených cílů byla provedena sekundární analýza dat a následně primární výzkum formou dotazníkového šetření mezi spotřebiteli. Při statistickém vyhodnocení výzkumu byla u každé otázky vy

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Agricultural Economics

  • ISSN

    0139-570X

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    53

  • Issue of the periodical within the volume

    11

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    12

  • Pages from-to

    518-529

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database