All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Database system selection for marketing strategies support in information systems

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F07%3A00113674" target="_blank" >RIV/62156489:43110/07:00113674 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Database system selection for marketing strategies support in information systems

  • Original language description

    In today's dynamically changing environment marketing has a significant role. Creating successful marketing strategies requires large amount of high quality information of various kinds and data types. A powerful database management system is a necessarycondition for marketing strategies creation support. The paper briefly describes the field of marketing strategies and specifies the features that should be provided by database systems in connection with these strategies support. Major commercial (Oracle, DB2, MS SQL, Sybase) and open-source (PostgreSQL, MySQL, Firebird) databases are than examined from the point of view of accordance with these characteristics and their comparison in made. The results are useful for making the decision before acquisition of a database system during information system's hardware architecture specification.

  • Czech name

    Výběr databázového systému pro podporu marketingových strategií v informačních systému

  • Czech description

    V dnešním dynamicky se měnícím prostředí má marketing velice významnou roli. Tvorba úspěšných marketingových strategií vyžaduje velké množství kvalitních informací různého typu a z různých zdrojů. Výkonný databázový systém je nezbytnou podmínkou pro možnost tvorby a realizace těchto strategií. Práce se zabývá činnostmi v oblasti strategického marketingového plánování a specifikuje oblasti, jež jsou pro činnosti z pohledu databázových systémů klíčové a měly by tedy být databázovými systémy nabízeny -- jedná se o technologie Business Intelligence, prostředky pro datovou integraci a komunikaci, požadavky na bezpečnost a dostupnost, podpora transakcí a škálovatelnost. Z hlediska vyhovění těmto požadavkům jsou zkoumány hlavní komerční (Oracle, DB2, MS SQL aSybase) a open-source (PostgreSQL, MySQL a Firebird) databázové systémy a je provedeno jejich srovnání. V úvahu jsou brány nejen nabízené funkce jednotlivých databází, ale také výsledky nezávislých testů prováděných např. firmami SAP Cor

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    IN - Informatics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    55

  • Issue of the periodical within the volume

    6

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    12

  • Pages from-to

    43-54

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database