Role of expectations in decision-making process
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F07%3A00113978" target="_blank" >RIV/62156489:43110/07:00113978 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Úloha očekávání při rozhodování ekonomických subjektů
Original language description
Nejistota a s tím spojená očekávání jsou důležitými faktory ovlivňujícími rozhodování ekonomických subjektů. Ekonomické subjekty sledují signály se svého okolí a na základě nich formují svá očekávání. Od technického pojetí rizika a očekávání, které bylozákladem neoklasického přístupu, lze spatřovat dlouhodobý odklon směrem k subjektivnímu pojetí těchto kategorií. Keynesovo pojetí rozhodování na základě životního elánu "animal spirit" a spontánní rozhodování vytváří jednoznačný protiklad dlouhodobým racionálním očekáváním. Evoluční přístup k očekáváním není pouhým rozpracováním teorie "learning by doing". Evoluční přístup zásadně přepracovává postoj k tvorbě preferencí uživatelů, jenž chápe jako zvláštní formu očekávání, která vzniká implicitně na základě spotřebitelem zpracovaných informací. Vlastní tvorba preferencí je navíc distribuovaný proces, který nelze snadno agregovat. V procesu tvorby preferencí pak hrají velmi významnou úlohu společenské sítě. Předkládaný příspěvek poskytuje
Czech name
Úloha očekávání při rozhodování ekonomických subjektů
Czech description
Nejistota a s tím spojená očekávání jsou důležitými faktory ovlivňujícími rozhodování ekonomických subjektů. Ekonomické subjekty sledují signály se svého okolí a na základě nich formují svá očekávání. Od technického pojetí rizika a očekávání, které bylozákladem neoklasického přístupu, lze spatřovat dlouhodobý odklon směrem k subjektivnímu pojetí těchto kategorií. Keynesovo pojetí rozhodování na základě životního elánu "animal spirit" a spontánní rozhodování vytváří jednoznačný protiklad dlouhodobým racionálním očekáváním. Evoluční přístup k očekáváním není pouhým rozpracováním teorie "learning by doing". Evoluční přístup zásadně přepracovává postoj k tvorbě preferencí uživatelů, jenž chápe jako zvláštní formu očekávání, která vzniká implicitně na základě spotřebitelem zpracovaných informací. Vlastní tvorba preferencí je navíc distribuovaný proces, který nelze snadno agregovat. V procesu tvorby preferencí pak hrají velmi významnou úlohu společenské sítě. Předkládaný příspěvek poskytuje
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Obchod a spotřebitel '07
ISBN
978-80-7302-131-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
4
Pages from-to
1-4
Publisher name
Konvoj
Place of publication
Brno
Event location
Luhačovice
Event date
Sep 5, 2007
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—