Coordinated change within the branch with the help of strategic alliances
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F08%3A00110711" target="_blank" >RIV/62156489:43110/08:00110711 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Coordinated change within the branch with the help of strategic alliances
Original language description
The paper focuses on the problematic issues of tourism, namely on the area of relationships among travel and tourist agencies and their clients. it analyses the current situation and defines key problems that emerge from the insuffi - cient legislative adjustments in the area of tourism entrepreneurship regulated by the Act 159/1999 of the collection that concerns some conditions of tourism business, as well as by the amendment of this law from year 2006. The ambiguous interpretation of the law concerning the conditions of entrepreneurship in tourism area and other facts that emerge from this, such as the rise of asymmetrical information, untransparency of the market as well as the insuffi cient protection of the consumer-client of travel agencies -- all these issues represent key problems of the contemporary practice that this paper intends to react to and it also aims to suggest a potential solution to them. The theory of strategic alliances and the theory of signalling behaviour are
Czech name
ŘÍZENÉ ZMĚNA VZTAHŮ UVNITŘ ODVĚTVÍ ZA VYUŽITÍ STRATEGICKÝCH ALIANCÍ
Czech description
Příspěvek je zaměřen na problematiku cestovního ruchu a to v oblasti vztahů mezi cestovními kancelářemi, cestovními agenturami a jejich klienty. Analyzuje současný stav a definuje klíčové problémy vyplývající z nedostatečné legislativní úpravy podnikánív cestovním ruchu upravené zákonem č.159/1999 Sb. o některých podmínkách podnikání v oblasti cestovního ruchu a jeho novelou z roku 2006. nejednoznačný výklad zákona o podmínkách podnikání v oblasti cestovního ruchu a z toho plynoucí vznik asymetrickýchinformací, nepřehlednost trhu a nedostatečná ochrana spotřebitele- klienta cestovní kanceláře, to jsou klíčové problémy současné praxe, na které se příspěvek snaží reagovat a navrhnout jejich možné řešení. Jako metodické východisko k řešení uvedených problémů je využito teorie strategických aliancí a teorie signalizačního chování.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Agricultural Economics
ISSN
0139-570X
e-ISSN
—
Volume of the periodical
54
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
8
Pages from-to
85-92
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—