All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Coordinated change within the branch with the help of strategic alliances

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F08%3A00110711" target="_blank" >RIV/62156489:43110/08:00110711 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Coordinated change within the branch with the help of strategic alliances

  • Original language description

    The paper focuses on the problematic issues of tourism, namely on the area of relationships among travel and tourist agencies and their clients. it analyses the current situation and defines key problems that emerge from the insuffi - cient legislative adjustments in the area of tourism entrepreneurship regulated by the Act 159/1999 of the collection that concerns some conditions of tourism business, as well as by the amendment of this law from year 2006. The ambiguous interpretation of the law concerning the conditions of entrepreneurship in tourism area and other facts that emerge from this, such as the rise of asymmetrical information, untransparency of the market as well as the insuffi cient protection of the consumer-client of travel agencies -- all these issues represent key problems of the contemporary practice that this paper intends to react to and it also aims to suggest a potential solution to them. The theory of strategic alliances and the theory of signalling behaviour are

  • Czech name

    ŘÍZENÉ ZMĚNA VZTAHŮ UVNITŘ ODVĚTVÍ ZA VYUŽITÍ STRATEGICKÝCH ALIANCÍ

  • Czech description

    Příspěvek je zaměřen na problematiku cestovního ruchu a to v oblasti vztahů mezi cestovními kancelářemi, cestovními agenturami a jejich klienty. Analyzuje současný stav a definuje klíčové problémy vyplývající z nedostatečné legislativní úpravy podnikánív cestovním ruchu upravené zákonem č.159/1999 Sb. o některých podmínkách podnikání v oblasti cestovního ruchu a jeho novelou z roku 2006. nejednoznačný výklad zákona o podmínkách podnikání v oblasti cestovního ruchu a z toho plynoucí vznik asymetrickýchinformací, nepřehlednost trhu a nedostatečná ochrana spotřebitele- klienta cestovní kanceláře, to jsou klíčové problémy současné praxe, na které se příspěvek snaží reagovat a navrhnout jejich možné řešení. Jako metodické východisko k řešení uvedených problémů je využito teorie strategických aliancí a teorie signalizačního chování.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Agricultural Economics

  • ISSN

    0139-570X

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    54

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

    85-92

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database