All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Czech wine production and its competitiveness

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F08%3A00117546" target="_blank" >RIV/62156489:43110/08:00117546 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Czech wine production and its competitiveness

  • Original language description

    Paper focuses on evaluation of competitiveness of Czech wine production in relation to the development concept formulated within solution of a grant provided by the Czech Ministry of Agriculture (No. NAZV QF 3276). For evaluation of competitiveness, theconcept of "New 7 S" is selected, which tries to move the original concept of McKinsey towards the changed conditions of the dynamically developing business environment. Key competitiveness factors for Czech wine production are considered to be the "shifting the rules of competition", and "Simultaneous and sequential strategic thrusts" -- i.e. factors, which have already proved to be important in traditional European wine markets in connection with the outbreak of the so called New wine-countries. Paperis written as a part of solution of research plan of FBE MUAF in Brno, No. MSM 6215648904.

  • Czech name

    České vinařství a jeho konkurenceschopnost

  • Czech description

    Příspěvek se zabývá hodnocením konkurenceschopnosti českého vinařství ve vazbě na rozvojovou koncepci formulovanou v rámci řešení grantu MZe ČR (NAZV QF 3276). Pro rámcové vyhodnocení konkurenceschopnosti je zvolen přístup "nových 7 S", který je pokusemo úpravu původního konceptu firmy McKinsey na změněné podmínky dynamicky se rozvíjejícího podnikatelského prostředí. Klíčovými faktory konkurenceschopnosti českého vinařství jsou v rámci tohoto konceptu označeny "spokojenost zájmových skupin" a "paralelní a postupné strategické údery" -- tj. faktory, které se ukázaly jako významné na tradičních vinařských trzích Evropy v souvislosti s nástupem tzv. nových vinařských zemí. Příspěvek vzniká v rámci řešení výzkumného záměru PEF MZLU v Brně, č. MSM 6215648904.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AE - Management, administration and clerical work

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Konkurenceschopnost podniků

  • ISBN

    978-80-210-4521-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    9

  • Pages from-to

    767-775

  • Publisher name

    Masarykova univerzita

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

  • Event date

  • Type of event by nationality

  • UT code for WoS article