Application of the Methodology of Marketing Research on Consumers Behavior
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F08%3A00120886" target="_blank" >RIV/62156489:43110/08:00120886 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Aplikace metodologie marketingového výzkumu na spotřebitelské chování
Original language description
Příspěvek je zaměřen na metodologické zhodnocení marketingového výzkumu jako prostředku analýzy spotřebitelského chování. Podstatou marketingového výzkumu je poskytovat relevantní, objektivní a aktuální informace využitelné pro minimalizaci rizik v rozhodovacím procesu. Výsledky marketingového výzkumu se taktéž využívají v oblasti reklamy, při vývoji produktu, stanovení ceny a jeho distribuce, při analýze spotřebitele nebo konkurence. V úvodu příspěvku jsou nastíněny obecné principy a postupy, které jenutno dodržovat při přípravě a tvorbě marketingového výzkumu. Dále jsou analyzovány etapy výzkumného procesu a popsáno využití kvantitativních metod při zpracování analýzy spotřebitelského chování s důrazem na aplikaci metody dotazování požadavky na tvorbu dotazníku, výhody a nevýhody metody dotazování. Příspěvek vzniká jako součást řešení výzkumného záměru PEF MZLU v Brně, č. MSM 6215648904.
Czech name
Aplikace metodologie marketingového výzkumu na spotřebitelské chování
Czech description
Příspěvek je zaměřen na metodologické zhodnocení marketingového výzkumu jako prostředku analýzy spotřebitelského chování. Podstatou marketingového výzkumu je poskytovat relevantní, objektivní a aktuální informace využitelné pro minimalizaci rizik v rozhodovacím procesu. Výsledky marketingového výzkumu se taktéž využívají v oblasti reklamy, při vývoji produktu, stanovení ceny a jeho distribuce, při analýze spotřebitele nebo konkurence. V úvodu příspěvku jsou nastíněny obecné principy a postupy, které jenutno dodržovat při přípravě a tvorbě marketingového výzkumu. Dále jsou analyzovány etapy výzkumného procesu a popsáno využití kvantitativních metod při zpracování analýzy spotřebitelského chování s důrazem na aplikaci metody dotazování požadavky na tvorbu dotazníku, výhody a nevýhody metody dotazování. Příspěvek vzniká jako součást řešení výzkumného záměru PEF MZLU v Brně, č. MSM 6215648904.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Medzinárodné vedecké dni 2008
ISBN
978-80-552-0061-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
9
Pages from-to
—
Publisher name
SPU Nitra
Place of publication
Nitra
Event location
—
Event date
—
Type of event by nationality
—
UT code for WoS article
—