A research on CRM systems in the Czech Republic
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F08%3A00130762" target="_blank" >RIV/62156489:43110/08:00130762 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
A research on CRM systems in the Czech Republic
Original language description
Customer Relationship Management (CRM) is seen as a holistic framework for interaction of organizations with their customers. It is focused on gaining customers' loyalty through providing the value positively perceived by the customers and usually incorporates information and communication technologies in the form of CRM systems. The paper discusses various aspects of CRM philosophy and utilization of information and communication technologies in relation to CRM. A survey that was conducted among threehundred organizations in the Czech Republic (among them some major companies, such as ČEZ, T-Mobile, Česká spořitelna and others). The objective of the survey was to discover the scope and level of using CRM systems, factors influencing decisions about CRM, understanding the CRM concept, evaluating CRM benefits, issues related to implementation and others. Organizations mostly perceive CRM as a profitable approach although they do not see it as a global philosophy but rather as a set of
Czech name
Výzkum CRM systémů v České republice
Czech description
V rámci této práce byly zkoumány různé aspekty aplikace filozofie řízení vztahů se zákazníky (Customer Relationship Management -- CRM) a využití informačních a komunikačních technologií vztahujících se k CRM u organizací v České republice. Jako nástroj výzkumu bylo použito elektronické dotazování. Přestože počet respondentů není příliš velký, výsledky mohou být dále využitelné. Mezi třemi sty organizacemi, které se do výzkumu zapojily, jsou i velké mezinárodní a organizace (např. ČEZ, Husquarna, Bell Technology, T-Mobile, Tele 2, ČSOB, Chemopetrol, Česká spořitelna) a je tak možné usuzovat i na doporučené praktiky v rámci daných odvětví. Organizace většinou spatřují v CRM přínos, přestože tento přístup nechápou jako globální filozofii, ale spíše jako podmnožinu nástrojů z dostupných CRM technologií. Hlavními argumenty pro implementaci CRM jsou lepší správa kontaktů následovaná lepším porozuměním vlastním zákazníkům, vyšším počtem udržených zákazníků, delší dobou trvání vztahu a vyšší s
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
IN - Informatics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Acta Universitatis agriculturae et silviculturae Mendelianae Brunensis : Acta of Mendel University of agriculture and forestry Brno = Acta Mendelovy zemědělské a lesnické univerzity v Brně
ISSN
1211-8516
e-ISSN
—
Volume of the periodical
56
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
6
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—